Vrijdag mijn kopman aangepast voor het weekend naar Remco, opgeslagen en nu zie ik dat mijn kopman van de rit ervoor nog actief staat voor het weekend.. 🥲
Ik ga zelf nog even wachten tot Thomas er de brui aan geeft. Dat lijkt niet meer lang te gaan duren en dat levert meer budget. 2 transfers is echt niet veel eh...
Groves is toch de enige constante deze vuelta, de rest mist een deftige trein om bijna altijd goed gepositioneerd te zitten. Jammer dat ik groves om budgettaire redenen niet genomen heb in scorito, met die dubbele kopman punten is dat daar een must have daar heb ik te weinig rekening mee gehouden.
Groves zag er eergisteren goed uit. De laatste rechte lijn loopt wel een paar % op dus mss is Coquard een betere optie, of Vdb? Anderzijds bolde coquard gisteren 2 minuten later binnen dan de rest, dus mss gevallen of niet fit of ...
Ik zou zeker nog wachten. Hij kan er nog door komen en strijden voor top 5. Of hij kan zijn klassement opgeven en voor ritten gaan net zoals Carapaz vorig jaar.
Een oproep aan iedereen die meedoet in ons peloton. Graag verder spelen tot de laatste dag. In het peloton spelen we als team, dus laat je team niet in de steek. Bij vragen en tranferstress zal je hier zeker op genoeg hulp kunnen rekenen. 314 punten voor de 1ste speeldag is een schitterend resultaat om mee te beginnen.
@charles Leirman en @gitte arnols, kunnen jullie aub een ploeg opstellen aub? jullie hebben beide 0 punten gescoord dit weekend, waardoor het gemiddelde van ons peloton naar beneden gaat.
Gaat in eerste instantie proberen aan te haken bij de AK mannen, als hij wat tijd verloren heeft waarschijnlijk aanvallen maar ik verwacht er niet te veel vak
Ik heb vijf "volwaardige" GC'ers (Ving, REV, Rog, G, Ayuso) en dan nog één "semi-kopman" die ik zonder pech wel goed zie eindigen (Thymen). Voor de rest véél klimmers/aanvallers en drie sprinters-bergop.
in principe niet maar als je nog geen sprinter/sprinters hebt is het mss wel verstandiger om bv coquard er in te zetten, met zekerheid op punten in vlakke etappes, terwijl als je nog geen aanvallers hebt en al heel wat sprinters je beter mss beter een geredeneerde gok als pion zet zoals buitrago zet ,die in jongeren/berg (indien etappes gaat) en daarnaast in etappes mss nog wat punten raapt --> maar uiteraard is er hier geen bank dus heeft de verdeling vooral te maken met persoonlijke voorkeuren en wat je het meeste opleverd dus snap wat je wilt zeggen
Moet je bij dat hln spel gewoon altijd de kopman aanpassen op de team pagina? Ik zie nergens iets per speeldag en vraag mij ook af of je hier per renner kunt zien hoeveel punten die heeft opgebracht? Dat vond ik wel nice to haves in de sporza versie.
De goedkopere tussenpicks van 5m-12m ongeveer lijken mij een grote gok. Aangezien elke renner van de top 10 in de ploegentijdrit redelijk wat punten zal krijgen, lijkt het mij interessant om wat goedkope knechten mee te nemen van de ploegen die ik hoog verwacht (Jumbo, Ineos, Quickstep). Dit maakt bijvoorbeeld ook Molano extra interessant aangezien UAE wel top 5 zal rijden in de TTT.
Bijvoorbeeld: Quickstep verwacht ik top 3, dat zijn al minstens 32 punten voor Pedersen (5m) of Serry (6m). In die prijscategorie vind ik enkel renners terug waarvan podium in een etappe rijden een hele grote verwezenlijking zou zijn.
Idem met bijvoorbeeld Lazkano vs Valter (beide 13m), waarbij Valter ook start met vrij zekere TTT punten.
Verklaar me misschien zot, maar puur wiskundematig zijn er in de eerste rit (TTT) 2152 punten te verdelen, wat overeenkomt met 4.5 etappe (479 te verdienen punten per etappe).
Castroviejo spookt daardoor nog door mijn hoofd, 15e in de Tour, kan zelf nog scoren in de ITT en misschien/waarschijnlijk krijgt hij als Spanjaard ook wel een paar etappes vrijheid (10M)
Sprintersvraagstuk! Ik zie 5 mogelijkheden: rit 4 (met oplopende laatste 500 m), 7, 12 (met kans op waaiers), 19 en 21 beide de dag na een moordetappe. Daarnaast is er behalve alpecin m.i. geen team dat echt een vlucht kan terughalen. Ik zie dus best wat risico's om in sprinters te investeren. En met slechts 2 transfers zou ik er geen van willen spenderen aan een sprinter.
Voorlopig heb ik er 3 gekozen zonder Groves. Thoughts? Tips?
idd net als govekar maar in geval van mijn team jammerlijk een dilemma en voorlopig aular staan gezien daar hij wel de pion is en govekar soms ook zal moeten knechten of weinig lead-out gaat hebben of zie ik dat verkeerd? (wel zws al iets meer teampunten via eerste tijdrit dan aular maar voor rest beduid ik govekar minder punten toe dan aular)
Wat denken jullie van de jonkies Martinez, Gregoire, Onley, Poole? Geen ervaring in grote rondes, geen kopman en tonnen talent. Eerste twee te duur, laztste twee te groen? Of voor de lol/donker paard toch eentje picken?
Nee, maar heb paar keer gelezen dat hij wel zou moeten meedoen. Idd, voor de giro was ik overtuigd van Rubio, nu is dat toch wat minder, ik pak hem gwn mee omdat ik hem wil belonen ;)
Weerom koersvervalsing voor de managers, rit 1 en 2 was ook al een grap...
Vrijdag mijn kopman aangepast voor het weekend naar Remco, opgeslagen en nu zie ik dat mijn kopman van de rit ervoor nog actief staat voor het weekend.. 🥲
Wie zou ik halen ipv arendsman? Heb 3M nog op overschot dus kan iedereen nog nemen die ik wil.
Dacht aan Cian / Mas / Landa?
Tips ?
Arensman er ook al uit... olé... blijft er nog iemand over? ...
Kopman vrijdag: Molano of Groves?
Haakse bocht op +-250 m van de finish. Positionering vs intrinsiek snel? Vdb zal allicht wat rustiger aan doen in die bocht na de vorige keer.
Zo, wat een kopgroep. Het lijkt wel een peloton waar de kopmannen gelost zijn.
wie kopman morgen?
kopman rit 6
GC-man
Soler
Buitrago
Rubio
Wie voor coquard? Heb 18 milj
Goossens en Coquard out. Mijn sprintploeg in de Gouden Vuelta onthoofd. Ik gooi de handdoek.
Dan denk je een sterk sprint team te hebben met Coquard, Dainese, Govekar en Marijn vdB.....
Ow boy hopelijk komt er nog wat licht in de duisternis want ik sta zowel in hln als in scorito beschamend laag 😂.
vandaag Groves/Molano als kopman?
Dat spel trekt toch op niets.
Rit 1 en 2 samen als speeldag 1.
Speeldag 2 kopman groves, maar dat is al rit 3....
Zou ik voor de volgende bergrit thomas out en mas inbrengen of nog de volgende bergetappe afwachten?
Wie kopman vandaag?
kopman ettappe 3
Roglic
Vingegaard
Evenepoel
Ayuso
Waarom krijg ik geen punten te zien van rit 2?
Een oproep aan iedereen die meedoet in ons peloton. Graag verder spelen tot de laatste dag. In het peloton spelen we als team, dus laat je team niet in de steek. Bij vragen en tranferstress zal je hier zeker op genoeg hulp kunnen rekenen. 314 punten voor de 1ste speeldag is een schitterend resultaat om mee te beginnen.
@charles Leirman en @gitte arnols, kunnen jullie aub een ploeg opstellen aub? jullie hebben beide 0 punten gescoord dit weekend, waardoor het gemiddelde van ons peloton naar beneden gaat.
Ja lap, Onley al out 🤨.
Succes allemaal.
Wat een zonde van De Plus. 😭
Succes
Wie doen jullie kopman
heiduk/engelhardt of sprinter 3miljoen (aular/govekar)?
Ik heb 3 sprinters, 7ak en de rest aanvallers.. Twijfel om groves te wisselen voor Buitrago, doen of niet?
Molano en bardet of dainese en Lenny martinez
Denken jullie dat Juan Pedro Lopez iets zal doen?
Van kopmannen heb ik
Evenepoel, Vinnegaard, Roglic, Almeida, Ayuso, Vlasov, Mas & Thomas.
8 stuks dus.
Naar mijn aanvoelen iets teveel? of zo laten
Mas/Vlasof + 3M ruilen voor 2 aanvallers Bardet/buitrago/coquard/caruso
kopmannen zo laten
Ruilen voor 2 extra aanvallers
Positieve coronatest voor Thijssen.
RIP Tijl de Decker 🖤🙏
In de kantlijn: missen jullie ook al de input van oa Marc en Roze Remo en zijn alter ego's?
Wat denken jullie over Romain Bardet? Te overwegen? Zal voor etappewinsten gaan en iemand die kan meedingen voor de bollen.
Wie zien jullie de meeste punten pakken: kamna, buitrago, coquard en caruso
Moet je bij dat hln spel gewoon altijd de kopman aanpassen op de team pagina? Ik zie nergens iets per speeldag en vraag mij ook af of je hier per renner kunt zien hoeveel punten die heeft opgebracht? Dat vond ik wel nice to haves in de sporza versie.
Hieronder de link naar een interview met Almeida. Als wielermanager word je daar niet direct vrolijk van.
Wat bedoelt men precies met betalingen?
Welke goedkope sprinters zien jullie punten halen? Of in het algemeen; wie heeft een te laag prijskaartje?
Ik heb een 'peloton' gemaakt voor de lead-out: jNVR9QZeRkpW
De goedkopere tussenpicks van 5m-12m ongeveer lijken mij een grote gok. Aangezien elke renner van de top 10 in de ploegentijdrit redelijk wat punten zal krijgen, lijkt het mij interessant om wat goedkope knechten mee te nemen van de ploegen die ik hoog verwacht (Jumbo, Ineos, Quickstep). Dit maakt bijvoorbeeld ook Molano extra interessant aangezien UAE wel top 5 zal rijden in de TTT.
Bijvoorbeeld: Quickstep verwacht ik top 3, dat zijn al minstens 32 punten voor Pedersen (5m) of Serry (6m). In die prijscategorie vind ik enkel renners terug waarvan podium in een etappe rijden een hele grote verwezenlijking zou zijn.
Idem met bijvoorbeeld Lazkano vs Valter (beide 13m), waarbij Valter ook start met vrij zekere TTT punten.
Verklaar me misschien zot, maar puur wiskundematig zijn er in de eerste rit (TTT) 2152 punten te verdelen, wat overeenkomt met 4.5 etappe (479 te verdienen punten per etappe).
Sprintersvraagstuk! Ik zie 5 mogelijkheden: rit 4 (met oplopende laatste 500 m), 7, 12 (met kans op waaiers), 19 en 21 beide de dag na een moordetappe. Daarnaast is er behalve alpecin m.i. geen team dat echt een vlucht kan terughalen. Ik zie dus best wat risico's om in sprinters te investeren. En met slechts 2 transfers zou ik er geen van willen spenderen aan een sprinter.
Voorlopig heb ik er 3 gekozen zonder Groves. Thoughts? Tips?
Wat vinden jullie hier van? Heb ik te veel sprinters? (4: Coquard, Molano, Groves, VDB). Goede balans?
Welke optie lijkt jullie het beste?
Kämna + Buitrago
Mas + Guerreiro/Lazkano
Ben ik de man met teveel of jullie met te weinig sprinters?
Wat denken jullie van de jonkies Martinez, Gregoire, Onley, Poole? Geen ervaring in grote rondes, geen kopman en tonnen talent. Eerste twee te duur, laztste twee te groen? Of voor de lol/donker paard toch eentje picken?
Van Eetvelt?
Ik mis toch die bus, zorgt voor iets meer gevarieerde teams.
Nu zijn veel teams gevuld met bijna dezelfde opstelling.
Mijn team:
Ben er ook van overtuigd dat sprinters niet zo belangrijk zijn maar Molano voor deze prijs laat ik niet liggen.
ik zal al eens een gooi doen
sprinters zie ik niet veel punten pakken, vandaar AK en aanvallers.
opgevuld met teamgenoten van AK
Hoeveel sprinters nemen jullie mee? Ik voorlopig enkel Groves K.