Zou het een idee zijn om deze namiddag een gedurfde uitspraak/voorspelling te doen over 1 van de renners uit jouw team, die je beschouwt als 1 van jouw 'Jokers' en waarvan je denkt om wellicht een verschil mee te kunnen maken met de meeste andere teams?
(Sorry, maar als je niet zo vast slaapt de nacht voor het begin van een Tourmanager, komen er allerlei (speciale, rare) ideeen naar boven.😀)
Misschien wordt deze post nog even in beraad gehouden, dus hopelijk komt deze dan qua timing (ongeveer rond de middag) goed uit.
Vanwaar deze post?
In het voorjaar was er op dit Forum de heel straffe voorspelling van Olivier Goossens, die op 1 april (dacht ik toch, geen grap) voorspelde dat een zekere Ben Healy in de resterende Ardennenklassiekers de pannen van het dak ging rijden en dat je hem dus maar best als transfer kon inbrengen. Knap wat mij betreft, want ik denk dat er weinigen deze juiste voorspelling in hun gedachten hadden.
Een voorbeeld van mezelf over de Giro dit jaar. Ik had de gedachte/voorspelling dat Eddie Dunbar voor zijn 4M de verrassing zou worden in de Top 10 van het AK in de Giro. Nooit deze gedachte openbaar gemaakt zelf, maar het zou misschien fijn zijn om dit nu deze namiddag wel te doen. Ook een uitnodiging naar Hannes Tahon toe om deze namiddag zijn Derek Gee van deze Tour openbaar te maken.😀
Let wel! Het is helemaal niet de bedoeling om iedereen achteraf neer te sabelen als zijn/haar uitspraak helemaal niet uitkomt, want ook jouw 'Joker' kan vallen, ziek worden of gewoon ook slecht presteren.
Enkele voorwaarden misschien over de 'Joker' waarover je de voorspelling doet:
-Neem slechts 1 renner, die ook effectief in jouw team zit (wellicht hebben de meesten wel enkele 'Jokers' in hun team.)
-Liefst ook een renner die niet superveel wordt gekozen, maximum ongeveer 20% tot 25% van de spelers zou hem mogen in zijn/haar team hebben.(dus geen Van Aert, Philipsen, O'Connor, Ciccone of andere Traeens liefst)
-Best jouw uitspraak over jouw renner doen hier deze namiddag vanaf 13u, als de deadline is afgesloten, kwestie van niet de andere teams de kans de geven om jouw 'Joker' nog snel in te pikken en in hun team te zetten last minute.
-De 'Joker' mag om het even hoeveel miljoen kosten, als hij uiteindelijk maar heel goed scoort in PPM (Points Per Million)
-Jouw uitspraak moet misschien best ook wel een beetje extra uitleg bevatten, waarom je deze neemt/doet.(niet alleen een naam)
Uiteindelijke bedoeling van deze (sorry, lange) post:
Op het einde (of misschien al tijdens een rustdag) kunnen we de uitspraken over onze 'Joker' aftoetsen aan de uiteindelijke uitkomst om dan te kijken wie de beste voorspeller is over zijn/haar 'Joker'. Eventueel verkiezen we hier op dit Forum achteraf de beste deelnemer wat betreft zijn uitspraak/voorspelling over de 'Joker'. Misschien dat je uiteindelijk niet hoog eindigt in het eindklassement, maar dan heb je misschien wel de eer om de beste 'Joker' te hebben gehad in jouw team en vooral ook het feit dat je deze voorspelling op voorhand hebt gedaan! Nog eens herhalen! Het is helemaal niet de bedoeling om iemand achteraf met zijn/haar uitspraken onderuit te halen, uiteindelijk blijft het hier maar een 'stom' (maar plezant) spelletje, die Tourmanager en alles errond.
Wie is er geinteresseerd om straks namen en argumenten te droppen over zijn/haar 'Joker?
Ik heb er eentje in mn team staan. Nooit genoemd en hopelijk de moeite waard (of een flop).