Rit 3 is relatief vlak (wel enkele bergjes in de eerste helft v.d. rit), met 22,5km voor het einde een ongecategoriseerde pukkel van ~800m aan 6,9%.
Gelet dat het nog vroeg in de tour is, maar de twee ritten daarvoor nog redelijk intens zijn, welk welk scenario voorzien jullie?
En wie zouden jullie dan als winnaar voorspellen?
Enkele punchy mannen rijden hier weg, en sprinten het onder elkaar uit voor de winst.
Het peloton breekt in een paar groepjes, waarbij er een sprint met grote groep/uitgedund peloton is.
Alles komt samen op het vlakke stuk daarna, en het is een gewone massasprint.
Vroege vlucht/nog iets anders.
Ik denk dat 2 het meeste kans heeft, er zal heel veel spanning zijn en er zullen zeker een stuk of 10 man hier iets van proberen maken.
Nouja ik zeg ook dat het niet 100% massasprint word
Beginfase is ook best pittig.. wie zegt dat alpecin enzo niet daar al wat koers willen maken? Ze moeten ergens verschil maken voor puntentrui..
Ik zie zelfs scenarios dat vdpoel zelfs gewoon weg rijd dat andere ploegen moeten rijden om jasper in een zetel te zetten.. in vlucht of op dat minipukkeltje..
Gaten dicht rijden van vlucht is ook niet super simpel als het daarna in dalende lijn gaat..
Gewoon een massasprint, geen enkele sprinter zal hierdoor het peloton niet meer terug zien. Mss zal een type Groenewegen wel al een serieuze inspanning moeten doen om aan te klampen en minder fris zitten voor de sprint.