Ik zie geregeld comments passeren dat het aantal goedkope renners te hoog ligt bij veel ploegen.
Maar als ik mijn eigen ploeg zo bekijk kan ik er bijna niet rond dan 4 3M's (en nog een 2M) erin te zetten (eerst had ik 3x 3M + 2x 2M staan, maar heb een 5M sprinter naar een 4M gebracht en een 2M naar 3 gebracht).
Om een idee te geven, mijn ploeg ziet er ongeveer zo uit (wil er niet een zoveelste RMT van maken):
Dure klassementsmannen: 5
Sprinters: 4 (2 dure toppers vanaf 7M, 2 goedkopere. Maakt het makkelijker om een bus te vullen naargelang het type rit)
Aanvallers (zowel berg als overgangsetappes): 2
Goedkope opvulling: 4x 3M en 1x 2M (4 die vanuit een vlucht iets kunnen, 1 die zich hier en daar in de sprint kan plaatsen)
Transferpolitiek: 1 (of afhankelijk van het groen 2) dure sprinter weg (= 1 op 1 voor een klassementsman), 1 dure aanvaller (oké, t'is Woutje = dure man + 1-2M extra budget), 1M over (voor het geval één van mijn 7/8M opgeeft ik niet meteen een dubbele transfer moet doen) en voor de laatste transfer zou het wat puzzelen zijn, maar de omstandigheden zullen tegen dan wel duidelijkheid scheppen.
Doel: 7-9 renners uit de top 10 + elke trui hebben in Parijs.
Wat denken jullie? Is het het waard om een type 6-7M te downgraden om iemand van 3M naar een 5M te brengen? Ik vind het toch vooral wat zekerheid weggeven voor een groot risico precies.
PS: Sorry dat ik deze manager niet zo actief ben op het forum, het zijn drukke tijden geweest :)
Met een duurdere renner is één op één transferen inderdaad makkelijker. Je moet het ook wat bekijken in functie van je bank. Stel je hebt na een tijd maar 2 sprinters die je in een overgangsetappe of bergetappe op je bank zet, dan moet je er nog 4 op je bank zetten (indien geen uitvallers), waarvan je vaak de goedkopere op de bank wilt zetten.
Ik heb op dit moment ook 5 kleintjes (2 keer 3M en 3 keer 2M). Zou er wel nog een extra 3M willen inkrijgen ipv een 2M, maar lukt momenteel niet.
Voor de rest volg ik bijna volledig jouw ploegsamenstelling en denk ik dat jouw transferpolitiek ook wel mogelijkheden bied.
Natuurlijk kan je het verloop van de Tour niet voorspellen en zal er (door uitvallers)sowieso door iedereen moeten bijgestuurd worden wat betreft transfers (je zal zeker niet al jouw 'geplande' transfers kunnen uitvoeren..)
Ik zou tenslotte zelf niemand meer downgraden van 6-7 miljoen(onafhankelijk van de namen wellicht), maar alles laten zoals het nu is.