Ik zie geregeld comments passeren dat het aantal goedkope renners te hoog ligt bij veel ploegen.
Maar als ik mijn eigen ploeg zo bekijk kan ik er bijna niet rond dan 4 3M's (en nog een 2M) erin te zetten (eerst had ik 3x 3M + 2x 2M staan, maar heb een 5M sprinter naar een 4M gebracht en een 2M naar 3 gebracht).
Om een idee te geven, mijn ploeg ziet er ongeveer zo uit (wil er niet een zoveelste RMT van maken):
Dure klassementsmannen: 5
Sprinters: 4 (2 dure toppers vanaf 7M, 2 goedkopere. Maakt het makkelijker om een bus te vullen naargelang het type rit)
Aanvallers (zowel berg als overgangsetappes): 2
Goedkope opvulling: 4x 3M en 1x 2M (4 die vanuit een vlucht iets kunnen, 1 die zich hier en daar in de sprint kan plaatsen)
Transferpolitiek: 1 (of afhankelijk van het groen 2) dure sprinter weg (= 1 op 1 voor een klassementsman), 1 dure aanvaller (oké, t'is Woutje = dure man + 1-2M extra budget), 1M over (voor het geval één van mijn 7/8M opgeeft ik niet meteen een dubbele transfer moet doen) en voor de laatste transfer zou het wat puzzelen zijn, maar de omstandigheden zullen tegen dan wel duidelijkheid scheppen.
Doel: 7-9 renners uit de top 10 + elke trui hebben in Parijs.
Wat denken jullie? Is het het waard om een type 6-7M te downgraden om iemand van 3M naar een 5M te brengen? Ik vind het toch vooral wat zekerheid weggeven voor een groot risico precies.
PS: Sorry dat ik deze manager niet zo actief ben op het forum, het zijn drukke tijden geweest :)
Met een duurdere renner is één op één transferen inderdaad makkelijker. Je moet het ook wat bekijken in functie van je bank. Stel je hebt na een tijd maar 2 sprinters die je in een overgangsetappe of bergetappe op je bank zet, dan moet je er nog 4 op je bank zetten (indien geen uitvallers), waarvan je vaak de goedkopere op de bank wilt zetten.