Geëindigd op plaats 5629 met 7246 punten, maar hoe zit dat nu eigenlijk met de bonuspunten. Ik heb de eerste zeven in het klassement en alle truien. Die punten staan ook bij de renners ondertussen, maar worden niet opgeteld bij het totaal terwijl toch in het reglement staat: "Na de finish op de Champs-Elysées in Parijs worden de eindwinnaars van de vier klassementen in de bloemetjes gezet. Deze bonuspunten worden aan het puntentotaal toegevoegd (niet aan de laatste speeldag), zowel in het algemene klassement als in de minicompetities. Al jouw renners (basis én bus) komen in aanmerking voor deze bonus."
3797. Best tevreden behalve één gigantische en één gewone flater:
Enkele uren voor de start Bauhaus eruit gehaald voor Wright. Heeft me een goeie 250 punten gekost. Wright was echt wel de grootste teleurstelling voor mij deze Tour.
Bilbao gebankt toen hij een etappe won.
Voor de rest tevreden met mijn beperkte koerskennis. Wel eerstes in de voor mij belangrijkste minicompetitie, en ik had daarvoor ook al de Giro en de klassieker-competities gewonnen.
1088ste met 7663 punten. Tweede in minicompetitie met 11 spelers op 70 punten van de winnaar. Heel blij mee. Zeker ook dankzij sterke renners van 2 mio en 3 mio (Strong, Abrahamsen, Berthet) die ik via dit forum heb leren kennen.
Plaats 576 na een goede inhaalbeweging de laatste week met veel klassementsmannen en de laatste tranfer goed gespendeerd aan Pedersen voor Van Aert. Als ik Kuss of Gaudu had ingebracht 5 dagen voor het einde, had dit minder opgebracht.
Klopt volledig. Philipsen eenmaal gebankt zonder nadenken (na een dronken nacht...), voor de rest vond ik mijn redenering telkens oké, maar liep het anders dan verwacht. Kan gebeuren, het blijft keuzes maken. Het is zuur, maar er zullen ongetwijfeld managers op plek 100 staan met ook elk hun eigen verhalen.
Bilbao en martin types mag je nooit banken die willen altijd top 10 rijden via de vlucht, op eigen kracht lukt hen dat vaak niet (buiten deze keer wel want bilbao was echt sterk). Het lijkt mij sterk dat er geen alternatief was want bilbao stond toen op 8 minuten, niet op 5. Mij maakt het op zich niks uit maar het is kut voor u dat het door iets vermijdbaars niet heeft mogen zijn.
Er gaan er niet teveel in de top 100 zijn met zware verhalen, ik was in de klassiekers ook 8e maar met 0 buspunten, jij had eigenlijk met overschot kunnen winnen. De meesten die top 100 staan hebben er gewoon elk puntje uitgeperst wat mogelijk was, anders stonden ze daar niet. De kans dat je nog eens vlug in die positie komt is niet bijster groot.
Als het een troost mag zijn heeft de winnaar van onze minicompetitie 300 bankpunten gepresteerd, maar had hij mits alles juist te doen 'maar' 28e geëindigd dus dat is op zich wel minder zuur.
Ik heb uw ploeg bekeken en ik moet wel zeggen dat het op zich geen grote flater was in rit 10, enkel dinham had ik eerder gebankt. Onze minicompetitie winnaar heeft dezelfde fout gemaakt die dag maar bij hem was het wel een gigantische flater 😂.
Minicompetities gewonnen en persoonlijk beste resultaat, heel tevreden!
Gisteren nog wel gevloekt op het niet toekennen van groene punten owv 2 druppels regen. Groenewegen had me zeker nog enkele plaatsen doen stijgen! (Corrupte ASO!)
3465e. Vooral Gall had ik totaal niet verwacht en hier dus ook zitten afraden. Wat was ik verkeerd! Geen advies meer dus in het vervolg want blijkbaar ken ik er niets van.
Ik stond na rit 20 nog op plek 1800 maar met het eindklassement in zicht had ik geen transfers meer over Jorgenson en Van aert moest ik noodgedwongen wisselen.
Verder 1 domme move gemaakt, Mohoric had ik begin de tour en na die eerste week al gewisseld voor Gal die me uiteindelijk wel meer punten heeft opgeleverd maar due had ik net even goed voor rit 20 kunnen inbrengen.
Ik zal ondanks mijn schandelijke 8100e plaats ofzoiets ook maar reageren, anders lijkt het alsof iedereen hier top 1000 haalt 😂. Ik had een atypische ploeg waarvan mijn concept al ineenstorte op dag 1 toen Mas en Carapaz tegelijk uitgevallen zijn, dat krijg je nadien niet meer goedgemaakt en omdat ik mijn laatste transfer te vroeg moest doen om nog iets recht te zetten miste ik ook gall bij de eindpunten.
De volgende keer dat ik meedoe ga ik toch weer meer voor de cliché ploeg met meer garantie op een hoge notering maar met weinig kans op een echte uitschieter, daarvoor moet je toch wat 'risico's' nemen die heel goed uitdraaien.
835st (7718p)
940ste (7694ptn).
Heel tevreden mee!
Geëindigd op plaats 5629 met 7246 punten, maar hoe zit dat nu eigenlijk met de bonuspunten. Ik heb de eerste zeven in het klassement en alle truien. Die punten staan ook bij de renners ondertussen, maar worden niet opgeteld bij het totaal terwijl toch in het reglement staat: "Na de finish op de Champs-Elysées in Parijs worden de eindwinnaars van de vier klassementen in de bloemetjes gezet. Deze bonuspunten worden aan het puntentotaal toegevoegd (niet aan de laatste speeldag), zowel in het algemene klassement als in de minicompetities. Al jouw renners (basis én bus) komen in aanmerking voor deze bonus."
3797. Best tevreden behalve één gigantische en één gewone flater:
Enkele uren voor de start Bauhaus eruit gehaald voor Wright. Heeft me een goeie 250 punten gekost. Wright was echt wel de grootste teleurstelling voor mij deze Tour.
Bilbao gebankt toen hij een etappe won.
Voor de rest tevreden met mijn beperkte koerskennis. Wel eerstes in de voor mij belangrijkste minicompetitie, en ik had daarvoor ook al de Giro en de klassieker-competities gewonnen.
1088ste met 7663 punten. Tweede in minicompetitie met 11 spelers op 70 punten van de winnaar. Heel blij mee. Zeker ook dankzij sterke renners van 2 mio en 3 mio (Strong, Abrahamsen, Berthet) die ik via dit forum heb leren kennen.
27e. Helaas Meeus te vroeg gewisseld en Bauhaus behouden, anders was het een dikke top 10.
Wat mij het meeste heeft opgeleverd in het begin waren de goedkope sprinters:
Mozzato-Strong-Meeus-Bauhaus
Zal ook mijn taktiek blijven voor toekomstige rondes: Alle goedkope sprinters + 1 of 2 toppers.
Plaats 576 na een goede inhaalbeweging de laatste week met veel klassementsmannen en de laatste tranfer goed gespendeerd aan Pedersen voor Van Aert. Als ik Kuss of Gaudu had ingebracht 5 dagen voor het einde, had dit minder opgebracht.
3e plaats algemeen met 196 buspunten...
881 met 7705 punten.
Minicompetities gewonnen en persoonlijk beste resultaat, heel tevreden!
Gisteren nog wel gevloekt op het niet toekennen van groene punten owv 2 druppels regen. Groenewegen had me zeker nog enkele plaatsen doen stijgen! (Corrupte ASO!)
616
3465e. Vooral Gall had ik totaal niet verwacht en hier dus ook zitten afraden. Wat was ik verkeerd! Geen advies meer dus in het vervolg want blijkbaar ken ik er niets van.
Uiteindelijk maar op plaats 7000.
Ik stond na rit 20 nog op plek 1800 maar met het eindklassement in zicht had ik geen transfers meer over Jorgenson en Van aert moest ik noodgedwongen wisselen.
Verder 1 domme move gemaakt, Mohoric had ik begin de tour en na die eerste week al gewisseld voor Gal die me uiteindelijk wel meer punten heeft opgeleverd maar due had ik net even goed voor rit 20 kunnen inbrengen.
Op het einde 2 dooie renners Van Aert en Bauhaus.
Wat leer je hieruit, wachten met transfers.
Ik zal ondanks mijn schandelijke 8100e plaats ofzoiets ook maar reageren, anders lijkt het alsof iedereen hier top 1000 haalt 😂. Ik had een atypische ploeg waarvan mijn concept al ineenstorte op dag 1 toen Mas en Carapaz tegelijk uitgevallen zijn, dat krijg je nadien niet meer goedgemaakt en omdat ik mijn laatste transfer te vroeg moest doen om nog iets recht te zetten miste ik ook gall bij de eindpunten.
De volgende keer dat ik meedoe ga ik toch weer meer voor de cliché ploeg met meer garantie op een hoge notering maar met weinig kans op een echte uitschieter, daarvoor moet je toch wat 'risico's' nemen die heel goed uitdraaien.
Plek 506, hoogste eindklassering tot nu toe. Plek 19 na Puy de Dome was mijn hoogste klassering tot nu toe.
174e, ondanks de 70 buspunten die ik liet liggen op de 1e dag van de vakantie. Ver boven verwachtingen!
Plaats 109! Totaal onverwacht
3085e maar wel de minicompetitie gewonnen :)
Even top 1000 gestaan maar te lang gewacht met klassementsmannen erin te zetten en had alsnog geen Bilbao :(
148e
269 met 7885 pntn
Plek 216 met 7911 punten