Elke rit heb ik opgedeeld in 5 verschillende categoriën:
Klassement
Heuvel aanvaller
Berg aanvaller
Vlakke sprint
Heuvel sprint
Hierdoor kom ik op volgende verdeling van het parcours:
Gedeeld door 16 renners in je ploeg, kom ik op volgende verdeling voor je 16 renners (zonder rekening houdend met eindklassementpunten en transfers):
Ik heb de oefening voor mezelf ook eens gedaan, best wel lollig 🤓.
Ik kom uit op: 3 AK, 4 heuvelaanvallers, 2 bergaanvallers, 3 heuvelsprinters en 4 vlakke sprinters.
Ik heb in mijn huidig team heus geen 7 sprinters opgenomen. Maar je interpretatie en de (wel of niet) strikte aflijning van het type renner alsook de beoordeling van het koersverloop per etappe hebben een grote invloed op de uitkomst van deze oefening. Mijn matrix verschilt ook best wel wat van die van @Olivier Goossens. Bedankt trouwens, ik was de vreugde een beetje verloren door al die RMT's maar het vuur is opnieuw aangewakkerd 😀.
Heel mooi werkstukje. Bedankt om dit te delen.
Wie hebben jullie dan als 'bergaanvaller', Ciccone?
Super! Snap alleen niet
Rit 3 staat er 100 vlak
Rit 4 80 vlak 20 heuvel
Bedoelde je niet andersom?:p
Mooi werk; bedankt om te delen!
Hoe heb je de percentages bepaald?
Persoonlijk vind ik dat de heuvelsprinters een beetje ondergewaardeerd worden, maar het kan zijn dat ik de grens tussen vlakke sprinters, heuvelsprinter en heuvel aanvallers wat anders leg.
Juist rit 3 zou ik toch de heuvelsprinters een kans(je) geven.
Ik heb 5 klassement (Vingi-Pogi-Hindley-Bardet-Skjelmose) - 1 heuvelaanvaller (VDP) - 4 klimmers waarvan 3 van 3m (Traeen - **** - Ciccone -Champoussin) - 3 sprinters (WVA-Jakobsen-Philipsen) en dan 3 opvullers dus cava denk ik nog
Mooie analyse maar ik heb 2 vragen.
Welke renners vallen onder de categorie heuvelsprint? En waar horen MVDP en WVA bij?
Volgens mij moet je zo'n verdeling maken voor 12 renners want 2miljoentjes kan je moeilijk in een categorie steken.
goeie verdeling als je meer budget hebt.