Ik ben nog heel hard aan het twijfelen over wie ik als laatste 8M in mijn team pak. Moet ik een sprinter pakken of toch een klassementsrenner? Ik twijfel vooral tussen Jakobsen, Pedersen, Hindley, Mas en Gaudu (Eventueel nog Girmay + 1M extra)
Vul allemaal liefst ff de poll in en laat eventueel nog tips achter in de comments.
Over ze allemaal valt wel wat te zeggen, hier in het kort de voor en nadelen:
Jakobsen: Eén van de snelste pure sprinters, er zullen wel 5-6 massasprints komen waar je hem eigenlijk wel telkens in de top 5 verwacht en regelmatig in de top 3.
Pedersen: Snelle sprinter die een heuveltje overkan. Zal wel een sprintkans meer krijgen dan Jakobsen en kan scoren uit de vlucht maar hij zal wel minder hoog eindigen in de pure sprints.
Hindley: Perfecte voorbereiding op de tour, decent in de dauphine, haalt zeker top 10.
Mas: Aangegeven zich beter te voelen dan vorig najaar (2de in vuelta) en heeft goede support met Jorgenson en Pedrero. Heeft zich ook al vaak bewezen in grote rondes.
Gaudu: Gezworen hem nooit meer te pakken na het voorjaar. Was goed op het Frans Kampioenschap maar barslecht in de dauphiné, geen idee trouwens of zijn hooikoorts nog kan meespelen deze tour.
Hieronder nog een foto van mijn team ter referentie: