Ik zie dat veel spelers redelijk wat mannen van 5-6 miljoen in hun ploeg hebben. Ook heel begrijpelijk met de vele goeie opties in die categorie. Het middenveld gaat zeker punten opleveren, maar omdat er zoveel goede renners in zitten, zou het wel eens kunnen dat de taart over veel verschillende ritwinnaars verdeeld zal worden. Wat denken jullie?
Wat ik me ook afvraag is hoe de spelers met een goed gevuld middenveld hun transfers gaan aanpakken.
Mijn verdeling ziet er voorlopig zo uit:
2 X 11M
1 X 10M
2 X 9M
2 X 8M
2 X 7M
1 X 6M
2 X 3M
4 X 2M
Daarbij 4 dure klassementsmannen (7M of meer) die zonder malheures de hele Tour blijven staan en 4 dure sprinters (pure en heuvelsprinters) die afhankelijk van hun stand in het puntenklassement als transfervoer dienen.
Ik hoop op die manier vrij goed te scoren in het begin en te pieken bij de eindafrekening. Is dit een goeie tactiek, of zie ik iets over het hoofd?
Ik volg jouw tactiek voor een groot deel, maar zou misschien nog 1 dure klassementsman extra nemen van in het begin, omdat je er van uit kunt gaan dat er zeker 1 van die mannen zal wegvallen door valpartij of ziekte (kijk maar naar Remco en Hart in de Giro).
Je kan ook niet al jouw sprinters wisselen want op het einde komen er nog 2 of 3 sprintkansen en ook de sprinters die Top 5 staan voor groene trui wil je wellicht niet wisselen.