Guerreiro gaat er al zeker uit en heb nog 1,5M over.
WVA ben ik hard aan het twijfelen met bonuspunten die hij zou kunnen opleveren bij bergklassement en puntenklassement
Wie best?
Guerreiro + WVA + Skjelmose voor Rodriguez + A. Yates + ?
Guerreiro + WVA + Hindley voor Rodriguez + A. Yates + ?
Guerreiro + ? + ? voor Rodriguez + ? + ?
Andere transerfs
Wanneer best?
Vandaag
Na rit 19
Na rit 20
Ik heb ook ongeveer dezelfde GC-mannen. Wel heb ik Rodriguez reeds getransfereerd voor Fabio Jakobsen, wat een goede zet is gebleken. Ook hier nog 3 transfers over. De enige wissel waarover ik nu nog twijfel is om Girmay er nu uit te zetten voor Kuss. Hij zou vandaag wel punten kunnen opbrengen. Langs de andere kant kan Girmay morgen in de sprint en de resterende overgangsritten wel nog punten scoren. Dus zit met een dilemma om hem al te wisselen of toch wachten met de 3 transfers voor de start van de laatste rit...
Als je overweegt om Hindley eruit te zetten, dat vind ik riskant. Dan zou ik precies wachten tot na vandaag of zelfs tot de Vogezenrit. Ik zit met hetzelfde dilemma: nog drie transfers maar heb al wel Rodriguez en Bilbao maar geen Yates'en. De laatste dagen ben ik serieus geklommen in het klassement maar ik vrees dat een gebrek aan Yates me vandaag punten kan kosten.
Maar dan weer: de rit is vandaag zo ontstellend zwaar dat er best wel eens een GC-man door zou kunnen zakken. Tot nu toe heb ik de druk uit m'n minicomp om Pidcock erin te zetten voor de Alpen kunnen weerstaan, en dat is een gouden zet gebleken. Aan de andere kant: ik sta tweedes maar de eerste heeft de twee Yates'en maar geen transfers meer. Als die vandaag allebei goed scoren kan het zijn dat ik de kloof niet meer dichtkrijg. Plus WVA: ik zet hem er nog niet graag uit. Die kan echt nog ritten winnen (of top 3).
Nu ik het zo zie, onze klim-GC-ploeg is 90% hetzelfde, alleen heb ik Gall niet. Moeilijke transfersituatie.