Hoeveel pur sang sprinters nemen jullie mee, wetende dat er in de eerste week al 3 zware bergritten zijn?
Er zijn in principe 6 à 7 massaspurts mogelijk, maar hoeveel spurters zijn daar nog bij naar het einde van de 2de week toe.
rekening houdende dat er 3 sprints in de laatste week zijn...
Welsford ook 7 miljoen.
Gezien de zware eerste week zullen sprinters ook minder punten halen met de (neven)klassementen; dus daalt het belang van de sprinters nog wat. het precieze aantal zal veel afhangen van de prijzen van sprinters, maar ik kan mij voorstellen dat ik minder A-sprinters zal kiezen en meer in de B of C categorie zal zoeken, of naar deze die heuvels en bergen beter verteren.
massasprint: 4,7,11,18,21
voor de sterkere sprinters: 3,8,19
Voor de rest wacht ik de prijzen af, maar wellicht gaan Jakobsen/Bennett/Groenewegen/Ewan te duur zijn en zal iedereen Philipsen en Pedersen nemen.
Ik denk dat je met Philipsen, Pedersen, Wout en aangevuld met wat goedkopere renners als Girmay, van Poppel, die van Uno-X, Wright, Cav, Zingle/Coquard, Welsford en Sagan al een heel eind komt. Diegenen in de laatste groep die te duur zijn vallen sowieso af.