Misschien is het een idee wanneer de selectie van een ploeg wordt bekendgemaakt daar een post over te maken dat we niet over elke renner apart meerdere posts krijgen. Ik begin alvast met de Noren.
-Kristoff: te duur; er zijn betere opties in die categorie.
-Johannessen: zelfde als bij Kristoff (misschien als mensen heel graag een dark horse in het klassement willen voor een top 15 plaats).
Waerenskjold: 4M is redelijk veel voor een lead-out maar hij zal misschien wel een paar kansen krijgen.
Tiller: iemand voor de vlucht in een heuveletappe, is redelijk snel aan de meet.
Traeen: beste 3M volgens mij, gaat voor klassement.
Charmig: een klimmer die waarschijnlijk wel een paar keer in de vlucht zal zitten maar er zijn betere voor 3M.
Gregaard: volgens mij wel interessant voor 2M iemand die wel vaak in de vlucht zal zitten
Abrahamsen: zal vooral Kristoff ondersteunen in de vlakke ritten.
Ik ga zeker Jonas Gregaard nemen. Is iemand die heel aanvalslustig is, kijk maar naar Paris-Nice waar hij de bolletjestrui had. Als hij dit in de tour ook veel gaat doen is de kans groot dat hij samen met de vlucht voor het peloton gaat finishen, dan is hij zijn 2m al direct waard.
Die Træen, daar had ik tot vorige week nog nooit van gehoord, enkel Charmig. Maar obv zijn resultaten had ik die Træen direct in mijn lijst gezet. Zou ook zomaar 0 pnt kunnen scoren in deze tour. Blikra had nog interessant kunnen zijn maar niet met Kristoff.
Is er iemand die Tiller overweegt?
Mooie analyse! Voor mij blijven alleen de 4 goedkoopste renners een optie. Wellicht zal Traeen wel veel gespeeld worden(ook door mij trouwens), maar het is zijn eerste grote ronde, dus afwachten hoe hij presteert.
Weinig aan te merken op je analyse. Kristoff is het uithangbord, maar als de sprints allemaal zonder valpartijen en andere miserie verlopen, gaat hij volgens mij geen rit winnen. Maar ja, je kan er gif op innemen dat er weer heel wat tumult zal zijn in de laatste honderden meters van de sprintetappes. Dan zijn ook de sprinters van de tweede rij niet kansloos.
Waerenskjold dan toch geen kopman in de sprints zoals ik in eer artikel had gelezen een tijd geleden. Maakt hem direct niet meer interessant.
Kristoff is idd te duur voor een onzekerheid. Net als Johannessen, die wordt geprijsd zoals een Teuns of Mohoric.
Traeen blijkt meteen de enige "interessante" optie bij dit team.
Geen Urianstad? Vreemd
Geef gerust jullie mening!