Valt me op dat zeer weinig gekozen wordt voor deze namen, nochtans grote kans op ritzeges/ereplaatsen, meerendeel vorige jaren al ritzeges in tour of andere grote rondes behaald.
Rui Costa 4
Soren Kragh Andersen 5
Mohoric 5
Jungels 5
Coquard 6
Cort 6
Bettiol 5
Fuglsang 5
Laporte 7
Guerrero 5
Simon Yates 7
...
- Coquard zou met dit parkoers wel eens kunnen verrassen, maar in de pure sprints valt hij meestal tegen. - Costa is zeker interessant voor die prijs.
- SKA is slachtoffer van de veelzijdigheid van VDP - Laporte idem van WVA - S. Yates, vraagteken omdat hij geen voorbereidingswedstrijden heeft gereden nadat hij ziek werd in Romandië. - Mohoric mist een eindschot, is zeker wel in vorm.
- Cort doet zelden mee in een massasprint (zie Giro)
- Bettiol is altijd onvoorspelbaar
- Guerrero te veel goede keuzes in het middenveld, blijft zeker een interrassente optie
- Fugslang doet niet mee
- Jungels mèh
Doordat de lijst zo lang is en de zekerheid op return door deze renners beperkt is, worden deze namen wel overwogen maar minder gekozen vermoed ik.
Bettiol vind ik hieruit wel interessant en er is 1 rit neergelegd voor Coquard maar ja de concurrentie...
Costa lijkt in vorm en interessant alternatief voor sobrero in dezelfde prijscategorie.
Andersen veelzijdig en een goed eindshot. Interessant als je VDP niet neemt eventueel.
Mohoric voorlopig echt een hoofdbreker. 5M is echt een koopje als hij in topvorm is. Vorige tour had ik hem en was het een grote flop.
De rest vind ik zelf minder interessant. Fuglsang vind ik bv. te duur.