Iedereen neemt van af het begin al 1klassements man zoals Hindley maar ik vraag me af waarom?
Ik heb zo veel tegen argumenten:
Kan een flop worden
Kan 7 de worden en dan kan je hem niet transfereren voor de derde
Pakt minder punten dan bv. een Jakobsen door heen de tour
Met VDP, Van Aert, Philipsen, Pedersen en Alaphilip kan je nog de derde tot de zesde plaats tranfereren en als je dan ook nog mensen hebt als een ciccone en skjelmose.
Zandstrooing hier :p
4 kleppers hebben van begin is gewoon belangrijk, zeker als ze effectief top 5-7 rijden, heb je de luxe in transfers waar anderen hen moeten inbrengen en jij ze al hebt.
Middenveld is ook belangrijk, maar ik hou deze echt op 4miljoentjes. Bij vluchten heb je ook vaak geluk nodig.. het is ook een kunst om in vlucht te komen, zeker eerste 2 weken. Laatste week mogen ze er bijna allemaal in , maar als je echt voor veel vluchters gaat, ga je vaak ook op 0 punten terecht komen.. want ik zie in tour pak minder kans op winst voor vluchters.
Vdpoel en van aert zijn gewoon heel belangrijk, alleen al voor hun eigen punten als voor transfers.. je wilt echt geen type phillipsen of pedersen eruit willen doen als ze het goed doen om een klepper erin te krijgen.
Sommigen hun tactiek was om geld over te houden voor transfers.. ewel je kan die tactiek gewoon doen nu met een luxe renner vdpoel, die je zeker 20 ste rit in nood kan wegdoen.
Ik ga voor dezelfde tactiek. Ik heb een breed middenveld en zie wel. Philipsen zal moeilijk zijn om te transferen. Liggen nog 2 sprints op het einde+ punten groen trui+kopman maken voor die eindsprints... Dat zijn al rap 300 punten...
Klassement weegt zwaar door in de eindafrekening dus kan je niet alleen met de transfers je klassementsrenners gaan halen. Volgens mij heb je minimum 3-4 klassementsrenners nodig vanaf het begin die top 10 kunnen halen.
Stel Jakobsen pakt 250 punten
En je vergelijk hem met O'Connor die 7e wordt.
160 punten AK
indien hij in 2 etappes 5e wordt (45pt) zal hij 90 punten halen in de ritten en dus ook in totaal op 250 punten komen. Dit wel dus zeggen als hij in een andere rit nog eens 24e wordt hij al meer oplevert dan Jakobsen + je bent geen transfer kwijt.
Dus ja ik zou wel toch 1 Ã 2 kanditaten voor top 3-7 AK meepakken.
Dan heb je alleen de 7 de plaats meer en dat is 160 punten en een Jakobsen pakt er toch minstens 250
dat wil dan zeggen dat je geen enkele ak man mag pakken omdat je geen garantie hebt dat ie niet valt of niet in vorm is. Je moet keuzes maken e
Ik ben niet echt akkoord met je 3de argument. Eindklassement weegt zwaar door, dat is alweer bevestigd met de giromanager. De winnaar van vorig jaar had enkel Philipsen en Van Aert als sprinter in zijn team.
Hindley der dus uit voor een alaphillipe?
Voor de eindpunten, dan kun je bv. Top 7 hebben en dat zijn heel wat punten