Na de podcast twijfel ik nu echt wel om hem er toch uit te zetten. In de enkele etappes die hem zouden moeten liggen, zal het toch wel moeten meezitten. Zou een Hindley of een extra sprinter en een mln'tje meer dan niet meer opbrengen?
Aan de andere kant is het toch makkelijk om VDP dan te transfereren.
Meningen en tips graag:)
Die bullshit van ploegen willen geen geel omdat ze moeten trui verdedigen:p in principe moet elke ploeg nx,
Gaat over ritzege
Gaat over gele trui
Gaat over teamgeest die na dag 1 direct goed zit
Enz
Ik denk dat elke ploeg wil rijden om te winnen.. en ploegen zoals bahrein hebben er alle baat bij vandepoel te lossen..
Hij is zijn prijs pas deftig waard als hij 300 punten haalt. Ik zie dat niet gebeuren want het verleden leert dat vdp naarmate een grote ronde vordert wat afzwakt. Als hij met een ploeg kwam waarin hij elke rit voor eigen kans mocht gaan dan staat hij er overal in, maar om meestal als 10e over de meet te bollen na een lead out voor Philipsen zet ik geen 9M renner er in, zelfs vdp niet. Al kan het natuurlijk zijn dat ik hem er zaterdag ochtend nog uit fomo gewoon in drop natuurlijk 😅.
Ik zie van der poel eigenlijk als puntenpakker tot rit 12 om dan te transfereren. Zo heb je zijn punten meegepakt, + 9 miljoen om een klassementsman te transferen waarvan je dan al weet wie er goed is. Moest ik nu al weten welke van de klassementsmannen goed is en een 75% kans heeft om top 5 te rijden zou ik hem niet nemen. Maar aangezien alle AK mannen zoals carapaz, gaudu, mas, yates, landa, DFM zo onzeker zijn of niet overtuigd hebben de laatste weken vind ik het te veel gokken om er nu al één uit te kiezen.
ik vind het ook lastig, vooral omdat ik toch kans zie dat VDP in Bilbao geel kan pakken in een sprint met Alaphilippe... ik zie VDP niet als een langdurige optie, maar wel voor de 1e week waar hij zn meeste punten zou moeten halen. in de rest van de tour zie ik hem in de trein voor Philipsen
Ik heb nu ook de neiging om hem eruit te halen. Als hij 1 rit wint is hij eigenlijk zen prijs nog niet echt waard. En de eerste zal net iets te zwaar zijn voor hem denk ik.
Ik denk dat iedereen met deze twijfels zit. Hij blijft er voorlopig in bij mij. Ik heb bijna geen middenveld, alleen dure vogels en kleine vissen. Puur met het oog op transfers, eigenlijk. Voor MVDP kan je gelijk welke AK-man van de tweede lijn zetten.