Buiten nog enkele selecties afwachten denk ik dat het team er staat.
Bewuste keuze om de 2 klassiekermannen niet mee te nemen (ze gaan toch niet meekunnen die eerste 2 ritten ondanks dat velen geloven van wel en ik wil niet het standaardteampje gebruiken die 30.000 man gaat nemen ;) )
Ook de dure 8m klassementsmannen laat ik achterwege omdat je over geen enkele zekerheid hebt van hun vorm, dus een investering zonder zekerheid. Transfers kunnen hier soelaas bieden.
Los van de 2 die je dan wel moet hebben voor het klassement vind ik Bardet (toch aanvallend ingesteld) en Rodriguez (die laatste komt ook in aanmerking voor het jongerenklassement) interessante renners.
De twee 6 miljoentjes zoals Martin en meintjes zijn volgens mij de regelmaat zelve om via wieltjes plakken de top tien in te duiken.
Ciccone gaat gewoon de bergen temmen en er voor gaan. Hij hoeft voor mij ook niet hoog te eindigen, maar gewoon enkele keren de boel forceren en een etappe winnen is al dik ok voor mij!
Wright is multi-inzetbaar (mss sprint hij een paar keer mee) in de aanvallers etappes en durft ook wel eens een late uitval doen.
Alaphilippe is voor mij de absolute topfavoriet voor winst in etappe 1 en gaat zichzelf gewoon willen tonen. Blijkt weer in vorm te zijn en dat kan in veel puntjes resulteren.
Op het einde goed voor een transfer.
Qua sprintgeweld kies ik voor de 3 sprinters die het meeste vorm vertonen. 2 daarvan kunnen dan ook getransfereerd worden net voor de laatste etappe samen met alaflip.
Mn bank bestaat uit opvullertjes die momenteel nog niet vaststaan (teamselecties afwachten)
Je hebt lef om dit te doen Haha, nu kan je echt wel een mooi team maken…
In mijn ogen te veel risico’s en te weinig transferbudget om er nadien nog van 8M in te krijgen. Er is een kleine kans dat dit geweldig goed uitpakt, een gemiddelde kans dat dit overwegend slecht uitpakt en een kleine kans dat het een fiasco wordt. Je kan hier of daar eens een risicootje nemen om wat verschil (met altijd een redelijke kans op een negatief verschil) te maken maar niet in alle compartimenten tegelijkertijd. Een ploeg opstellen met als startdoel eerste globaal te worden is vaak ook een valkuil om uiteindelijk heel ver naar achter te eindigen 😅. Maar als het goed uitpakt ben je een legend natuurlijk en tracht ik deze post nog te laten weghalen voor iemand het nog kan zien.
Hou er ook rekening mee dat vdpoel niet gaat wachten tot aan die 2 km aan 10%.. ik zie zeker kansen voor vdpoel.. bm heeft verder mooi uitgelegd wat ik denk.. en verder denk je 8 van de 10 top 10 te hebben maar eerlijk een gaudu hindley carapaz mas zijn toch nog altijd grootste kanshebbers op podium he.. je hebt er zelfs geen 1.. verder wel intressante renners die goed kunnen scoren!
Ik kan jouw tactiek/gok zonder Wout en VDP wel begrijpen, maar het is wel zo dat je 2 dure sprinters net voor de laatste etappe in Parijs zou wisselen, waar ze net nog veel punten zouden kunnen pakken in de daguitslag en eventueel ook nog in het eindklassement voor de groene trui.
Bedenking: de 3 transfers die je noemt: samen 23M eventueel met 5 of 6mtje er nog bij is 28 a 29M. Stel Mas en Gaudu top 5 dan heb je nog maar 10 of 11M over voor nog 2 transfers. Als dit 10M is (dus wright als 4e transfer) dan kan je zelfs geen o'connor er meer in krijgen (8M en er zijn geen 2M transfers...). Lijkt me een probleempje tenzij je nog wat reserve op de bank hebt?
ze gaan zeker wel mee kunnen hoor de eerste twee ritten.