Hoe gaan zij de rollen daar verdelen deze tour vraag ik mij af.
Uiteraard zal pogi kopman zijn, maar als je dit machtsvertoon ziet in Zwitserland met Yates en Almeida, waar dan ook nog een Ayuso bij komt...
Ik vraag me af wie hier meer zal moeten gaan knechten, want op deze manier zouden ze allemaal (zeker de 3e eerste) een top 10 moeten rijden.
Luxeproblemen/keuzes, want Politt en Wellens zullen vermoedelijk wel hun ritten mogen kiezen zo nu en dan, dus mogen niet de dupe worden van AK kwaliteit (vind ik).
Yates is de grootste teamspeler. Hij wimpelde vorig jaar in de pers ook meteen alle "co-leader" insinuaties af toen hij in het geel reed. In de podcast van Geraint Thomas zei Pogacar ook al dat Yates zijn rechterhand is. Almeida en Ayuso zijn een ander verhaal, ik zie hen meer hun eigen ding doen maar ze zullen ongetwijfeld ook een belangrijke rol spelen.
Politt ritten kiezen? Je denkt dat hij nog iets gaat doen na elke dag 100 km op kop te rijden en ontsnappingen controleren? Hetzelfde met Wellens, die is er volgens mij ook vooral om een strak tempo te rijden in de bergen en absoluut niet om ritten te gaan winnen.
Nog een opinie die waarschijnlijk niemand boeit😆; Kooij met een deftige lead out is de rapste i/h peleton. Als je die vandaag ziet komen valt je mond open. (Los van het feit dat Jasper wint)
ik denk dat de posities in het gebergte gaan zijn: Ayuso voor Almeida en dan Yates als laatste man voor pogacar