Ik schrijf mijn ploeg in na de eerste rit.
Het is een zware gok en als bvb. Pogacar (100+25+20+10 punten) wint, is dat nooit meer goed te maken.
Het pakt voor mij goed uit als favorieten in de eerste hectische rit ( letterlijk) wegvallen en een onverwachte wint en enkele dagen met de gele trui rondrijdt.
Een gek idee?
Geniaal plan. Maak dan twee teams aan. De eerste team die opgesteld is voor de start van de tour en de andere team na rit 1.
Een tip binnen dit concept: Na een week ga je al veel meer info hebben over welke sprinters het goed doen en welke onverwacht wegvallen! Haast en spoed is zelden goed.
Nu heb ik veel gelezen maar dit spant de kroon,inschrijven na de 1ste speeldag en hopende op pech van renners ,dan vind ik dat je niet moet meedoen aan dit spel .Jij zondigt aan een belangrijke regel :”Jij zult niet lachen met de pech van andere”!.
Voor hetzelfde geld loop je 300 punten mis. Haal het nog maar eens in.
Kannibalen van Ieper kan je hier veel info over geven hoe het is als je in een etappe geen punten scoort omdat je team niet is opgesteld ;)
(Sorry kannibaaltje: was een inkoppertje)
Het is een plan als een ander, maar ergens heel ver weg in mijn achterhoofd zegt een stemmetje: is dat niet een heel klein beetje valsspelen? Je mag het me niet kwalijk nemen, maar ik hoop toch stilletjes dat het fout uitdraait en dat het geen trend wordt 😁
Ik zou het zelf wreed ambetant vinden om die eerste rit zonder ploeg te zitten.