Parcours eens goed bekeken en opgemerkt dat er hooguit 3 sprintkansen liggen voor de rasechte sprinters, die dan ook voorlopig niet echt aanwezig zijn op de startlijsten. Daarnaast liggen er 6 a 7 kansen op een vlucht, wat ik persoonlijk toch vrij moeilijk te voorspellen vind op voorhand aangezien we de vorm van de dag vaak niet kennen. Met ook een 6 a 7 kansen voor de GC mannen, ben ik toch wat meer overtuigd om hier wat sneller de kopmannen erin te klikken vanaf de start dan bij de giro of de tour. Blijven nog een etappe of 2 over voor een sterke sprinter, favoriet voor deze etappe is wellicht zeer bekend in dit landje. Uiteraard ook nog 2 tijdrijders. Met deze analyse in gedachten schuif ik dan ook volgende verdeling naar voor om te starten:
1 ITT, deze man moet rit 1 winnen sterke sprint/punchers: 3 a 4
pure sprinters: 1 a 2 (mag duur zijn om transferopties te hebben)
5 klassementsmannen
5 vluchters Denk dat ik met de prijsverdeling van Sporza minstens een miljoentje op overschot zal hebben. Na de eerste rustdag gooi ik mijn rassprinter(s) eruit, want hun kansen zijn dan zo goed als op en zullen zelf waarschijnlijk ook niet meer wachten op hun laatste kansje.
Dit is mijn ploeg momenteel. Tips/opmerkingen zijn welkom
Goedemiddag ,ik ben er terug.De reden mijn vrouw heeft een dringende operatie moeten laten doen , gescheurde kruisbanden door een val op de stoep in eigen stad nota bene.De analyses die hier vermeld staan zijn top.Kijk het is simpel ,Wout is een tijdrijder,sprinter,heuvelsprinter ,vluchter en kan lang aanklampen in de bergen,dus een kieke is geen mus.Hij heeft zoveel goesting dat hij 5 ritten wil winnen .Rassprinters zijn hier niet op hun plaats,rit 2 en 5 kunnen doorgaan als sprint ,veel kansen voor de vlucht. Dus Wout elke dag kopman buiten de tijdritten en de bergritten.De Vuelta doet zijn eer aan immer klimos omhoogos. En de topfavoriet weet ik niet. Roglic als hij rechtblijft.
Het probleem is dat er geen dure sprinters meerijden
Goede analyse vind ik. Ik heb momenteel zelfs 6 AK-mannen (of 6,5 😁). Zoals je zegt: vluchters zijn lotjes in een loterij.
Daarnaast 4 sprinters/machtsprinters (incl WVA), 4 vluchters en een tijdrijder.
Ik denk idd ook een 4-tal sprinters mee te nemen, waarvan 2 uit het heel goedkope segment.
Verder ook aangevuld met Ak en wat goedkopere aanvallers. (Op dit moment staan er 8 AK mannen in m'n team, maar dat moet ik nog eens herbekijken)
Ik ga voor ongeveer die verdeling ook. Ik neig wel naar meer AK mannen t.o.v. vluchters...