Hier le coq & Roglic out voor de 2 G’s.. Ciccone had ik al en Gall geloof ik wel in(ook al is hij wat duur), zeker na de netflix reportage waar hij de fakkel overneemt van O’connah in tdf 2023..
Dan wissel ik woensdag nog de Jappe voor Rodri of yates..
Ik ben all in gegaan zonet. Moet ik me niet meer met die wissels bezighouden.
Out: Philipsen, Roglic, Ayuso
In: Vingegaard, Landa, Ciccone
(Eerdere wissel: pedersen-girmay)
Voor dinsdag heb ik dan nog een aardig sprintteampje, die dan voor de rest van de tour de bank kan opvullen. Zijnde: girmay (blijft natuurlijk staan voor groene punten), cocquard, groenewegen, Bauhaus, russo, dujardin
De reden waarom is dat ik sowieso een dubbele wissel moest doen voor vinni. Als ik dan Ayuso en Roglic ging vervangen was dat voor vinni en een goedkope renner waar ik niets aan had.
Philipsen er uit om meer budget vrij te maken en zo toch nog 2 leuke pionnen mee te kunnen nemen. We shall see.
In jouw geval (zonder Vingegaard) lijken me dit logische wissels. Dan maar te hopen voor jouw team dat er niemand meer uitvalt van de grote namen of een AK-man die door de mand zou vallen.
De laatste sprintetappe zal je dan ook moeten hopen op een topresultaat van de Nederlandse kampioen, want anders zie ik onze 3 Belgische toppers wel goed scoren daar...
Idd. Veel hing natuurlijk af van het al dan niet meenemen van de grote 4 van in t begin. Gezien ik geen vertrouwen had in vinni (blijkt nu onterecht) en toch een sterk sprintteam wou neerzetten voor die vele sprintetappes is dit nu het gevolg. Algemeen sta ik er toch niet goed voor, maar in de minicompetitie een bonus van 110 punten op 2 teams met veel 'juist gekozen' aanvallers, dus vandaar mn keuze. De rest staat al op meer dan 350 punten, dus dat komt wel goed :p
Ik twijfel ook om morgen Bauhaus naar normaal Ciccone te ruilen. Landa zou evetueel mijn laatste transfer zijn als hij een 6de of 7de plaats kan vasthouden in dienst van Remco.
Philipsen ga ik normaal houden tot in Nice of het moest zijn dat A. Yates een must-have zou worden, dan zou dit budgetgewijs nog een mogelijkheid zijn.
De rekensom voor de komende 3 etappes zou zijn volgens mij:
brengt de AK-man in 2 bergetappes meer op dan de sprinter in 1 etappe?
Als er in 1 van de 2 bergetappes een vlucht zou vooruitblijven, neig ik te gaan om de sprinter toch te houden tot dinsdag en zijn bordje helemaal uit te eten!😀(om maar in het wielerjargon te blijven)
Voor aanvang van de Tour waren we bijna allemaal van plan om vanavond 2 (of misschien zelfs 3)AK-mannen in te brengen ipv enkele sprinters die niet meer voor groen kunnen gaan.
Door de gedwongen wissel van Pedersen naar Girmay en wellicht de wissel vanavond voor velen van Roglic naar Rodriguez (of andere AK-man die je nog niet hebt), zullen we eigenlijk nog maar 1 AK-man ingebracht hebben.
Zijn jullie van plan om toch vanavond die sprinter zoals Bauhaus, De Lie of Groenewegen te wisselen voor een extra AK-man (klein gokje)?
Of toch wachten hiermee tot na de 16de etappe, wanneer we iets meer weten over AK?
Idem en heb zelfde namen, net Roglic en Bauhaus er uit voor Vingegaard en Landa, had nog 2 miljoen op de bank. Na de laatste sprint Philipsen er uit voor nog een laatste AK man Yates, Ciccone of een verrassing die top 10 binnenkomt
Ik drop roglic en Philipsen, heb nog 1 Mil op de bank. Dus dan wordt het vingegaard en Ciccone wss. Dan hebk nog 1 Mil over en kijk ik nog wie ik na de laatste sprintrit drop. Waarschijnlijk De Lie.
Hier le coq & Roglic out voor de 2 G’s.. Ciccone had ik al en Gall geloof ik wel in(ook al is hij wat duur), zeker na de netflix reportage waar hij de fakkel overneemt van O’connah in tdf 2023..
Dan wissel ik woensdag nog de Jappe voor Rodri of yates..
Ik ben all in gegaan zonet. Moet ik me niet meer met die wissels bezighouden.
Out: Philipsen, Roglic, Ayuso
In: Vingegaard, Landa, Ciccone
(Eerdere wissel: pedersen-girmay)
Voor dinsdag heb ik dan nog een aardig sprintteampje, die dan voor de rest van de tour de bank kan opvullen. Zijnde: girmay (blijft natuurlijk staan voor groene punten), cocquard, groenewegen, Bauhaus, russo, dujardin
Als Bergmannen/aanvallers heb ik dan:
Pogi, vinni, Remco, crod, Almeida, Landa, Ciccone, van Gils, lapeira, kulset
De reden waarom is dat ik sowieso een dubbele wissel moest doen voor vinni. Als ik dan Ayuso en Roglic ging vervangen was dat voor vinni en een goedkope renner waar ik niets aan had.
Philipsen er uit om meer budget vrij te maken en zo toch nog 2 leuke pionnen mee te kunnen nemen. We shall see.
Stevig dillemma.
Initieel plan was om nu al Bauhaus-> Landa/Ciccone te doen en dan dinsdag ofwel
De Lie-> Ciccone/Landa, ofwel
Philipsen -> A. Yates.
Maar twijfel ondertussen zo hard tussen Landa en Ciccone dat ik overweeg om beide pas dinsdag te doen.
Of denk je dat het verschil tussen beiden te klein is om hun punten van dit weekend te laten schieten? 🤔
Voor aanvang van de Tour waren we bijna allemaal van plan om vanavond 2 (of misschien zelfs 3)AK-mannen in te brengen ipv enkele sprinters die niet meer voor groen kunnen gaan.
Door de gedwongen wissel van Pedersen naar Girmay en wellicht de wissel vanavond voor velen van Roglic naar Rodriguez (of andere AK-man die je nog niet hebt), zullen we eigenlijk nog maar 1 AK-man ingebracht hebben.
Zijn jullie van plan om toch vanavond die sprinter zoals Bauhaus, De Lie of Groenewegen te wisselen voor een extra AK-man (klein gokje)?
Of toch wachten hiermee tot na de 16de etappe, wanneer we iets meer weten over AK?