110 punten want hij won, 135 zelfs als hij kopman was
En idd zal hij nog een pak meer dagpunten pakken, maar dat is moeilijker te voorspellen. Ik schat rond de 280 punten voor positie, dan nog 13x10 = 130 punten voor dagelijkse groene trui, en dan nog 80 punten op het einde. Dit is dus als alles goed gaat voor hem en hij de groene trui wint. Ongeveer 490 punten in totaal nog zou mooi zijn
Met de nieuwe lagere eindpunten is snel een transfer doen toch wel interessanter geworden volgens mij. Ik heb daarom vanmiddag dan ook Bini ingebracht voor Pedersen (beetje zelfde types), maar had wel niet verwacht dat hij vandaag zou winnen; dat was zodoende een meevaller.
Door zijn grote voorsprong reeds vanmiddag in puntentrui kon je wel al incalculeren dat hij wellicht toch zeker nog 5-6 etappes in het groen zou rijden en daardoor minstens al 50-60 punten zou nemen. Tuurlijk kan Bini morgen (net als iedereen trouwens) uitvallen, maar dat risico heb ik genomen. In de Giro had ik Girmay trouwens al van in t begin in mijn team en na zijn 3de plaats in de eerste sprint daar dacht ik een goed keuze gemaakt te hebben, maar dan valt hij toch wel de volgende dag in de regenetappe zeker... Vandaag heb ik dus ook mijn hart vastgehouden met die nattigheid!
Conclusie: geluk hebben is (en blijft) natuurlijk een belangrijke factor in dit spelletje!
(zowel renner als Wielermanager moet wat geluk hebben!)
Snelle transfer kan inderdaad lonen op voorwaarde dat je voor de rest niet teveel uitvallers hebt. Ik heb Pedersen nog niet gewisseld omdat ik top 3 van vandaag al had bij start. Ik denk wel dat in mijn situatie afwachten dan een goede keuze is. Op termijn een Ayuso ofzo erin gooien, zal me dan het meeste opleveren.
In jouw geval was het inderdaad beter om te wachten, want de AK-mannen hebben nu vooral vanaf etappe 14 kansen op punten. Dus nog even wachten wie er over kleine week nog goed staat in het AK.
Vanmiddag moest je ook geen type Groenewegen meer gaan brengen want zijn kansen op vlakke sprints zijn beperkt geworden.
Te laat gezien vanmiddag (13u30) en wist meteen dat dit de move van de dag was die ik had moeten doen. Maar nu is er weer een sprint voorbij en doe ik deze transfer niet meer. Koppig als ik ben ðŸ¤
was te laat deze middag, jammer van 130ste positie
ga hem toch nog inbrengen want ik zie nog 3/4 sprintkansen voor hem en de kans is groot dat hij groene trui behoudt, wat hem nog is 80 punten oplevert
je kan wel eventueel nog wachten tot de rustdag, om zeker te zijn voor als hij zou vallen tijdens gravelrit
Ah kijk de ene ronde is de andere niet
Deze keer wou ik geen overhaaste beslissingen nemen. Was ook t advies van anderen en mezelf: niet te rap transfereren.
Girmay (of anderen) inbrengen leek me een risico, maar neemt vandaag toch 110 puntjes. Had ik hem ingebracht: hij deed geen hol :p
Conclusie: er is geen vaste / ideale wet of regel in de wielermanager.
Voor mij was het vandaag of niet, ik heb het vandaag al gedaan voor deze etappe voor Mads
Nog inbrengen
Ja
Nee te laat