Het wordt sowieso een moeilijke puzzel, er zijn 3 pure sprintersritten (3,5 & 17), 2 voor de sterke sprinters (2 & 7) en minstens 5 ritten die echt puur voor de aanvallers gaat zijn.Ook voor het GC verwacht ik een zeer open strijd, mannen die vermoeid uit de Tour komen tegen mannen die na de Giro of zelfs een heel seizoen zich hier echt op hebben voorbereid, tegen mannen die terugkomen uit blessures.3 interessante namen: Poole, Lafay (was best in orde in zijn 1e koers na zijn knieblessure), Riccitello
Aanloop is ‘vlak’ en na de top van de laatste klim is het nog 70km tot de meet, die rit kan door de sprintersploegen vrij gemakkelijk worden gecontroleerd zodat zelfs Ewan daar voor de overwinning kan meedoen
Kan momenteel moeilijk zeggen wie ik zeker top 3 zie rijden (tenzij Vingegaard zich nog op aanwezig zet). Lijkt me een hele plezante en onvoorspelbare Vuelta te worden. Als Lipowitz weer zo goedkoop is als in de Giro dan neem ik hem er sowieso bij.
Das waar, het waren in de Tour beiden koopjes vandaar dat ik ze allebei had. Wel rekening houdend met dat de startlijst voor deze Vuelta minder kwalitatief is als de Tour en de subtoppers automatisch duurder worden zie Yates, Almeida, Landa etc.
Dit wordt echt een manager voor kenners denk ik. Zo weinig sprintkansen dat sprinters meenemen volgens mij niet de moeite gaan zijn, tenzij de drager van de puntentrui en eventueel een goedkope parel. Maar Hannes kennende gaat hij de sprinters allemaal 7m-5m duur maken, en die gaan daardoor een te lage ROI hebben.Dat zorgt er voor dat je team bijna exclusief uit klimmers gaat bestaan en het elke dag een afweging wordt tussen een etappe voor de vlucht of voor het AK. Normaal kon je gewoon starten met 5 sprinters en er 4 op de bank zetten vanaf er wat hoogtemeters op het einde van het parcours in zaten. Maar zo simpel wordt het deze editie niet.
Zou kaden Groves de vuelta rijden? op pcs staat hij er niet bij maar heeft ook nog geen ander programma. op andere sites heb ik hem er wel al zien bijstaan.
Dat het moeilijk wordt: zeker! Maar voor kenners? Het lijkt me eerder voor de mens die het meeste chance heeft om de goeie vluchters in z'n team te zetten.
Veel kennis hoef je mijns inziens verder niet te hebben als je wielerspelletjes gewoon bent. Gewoon een koppeltje sterke sprinters (3 ofzo?). De usual suspects voor t klassement en dan ja ... De gokjes he ;)
Inderdaad, Vuelta (nog meer dan Giro) is geluk hebben met goede vluchters in de ploeg. Het is een sterk peloton, maar niet het niveau van de Tour waar ze (bijna) elke rit tot het gaatje gaan.
Vacek, riccitello, van Eetvelt dat zijn voorlopig jonge renners waar ik wel wat van verwacht
Het wordt sowieso een moeilijke puzzel, er zijn 3 pure sprintersritten (3,5 & 17), 2 voor de sterke sprinters (2 & 7) en minstens 5 ritten die echt puur voor de aanvallers gaat zijn. Ook voor het GC verwacht ik een zeer open strijd, mannen die vermoeid uit de Tour komen tegen mannen die na de Giro of zelfs een heel seizoen zich hier echt op hebben voorbereid, tegen mannen die terugkomen uit blessures. 3 interessante namen: Poole, Lafay (was best in orde in zijn 1e koers na zijn knieblessure), Riccitello
Wout lijkt me nu wel een veilige keuze, heeft zijn ambities reeds uitgesproken.
Kan momenteel moeilijk zeggen wie ik zeker top 3 zie rijden (tenzij Vingegaard zich nog op aanwezig zet). Lijkt me een hele plezante en onvoorspelbare Vuelta te worden. Als Lipowitz weer zo goedkoop is als in de Giro dan neem ik hem er sowieso bij.
Ja
Dit wordt echt een manager voor kenners denk ik. Zo weinig sprintkansen dat sprinters meenemen volgens mij niet de moeite gaan zijn, tenzij de drager van de puntentrui en eventueel een goedkope parel. Maar Hannes kennende gaat hij de sprinters allemaal 7m-5m duur maken, en die gaan daardoor een te lage ROI hebben. Dat zorgt er voor dat je team bijna exclusief uit klimmers gaat bestaan en het elke dag een afweging wordt tussen een etappe voor de vlucht of voor het AK. Normaal kon je gewoon starten met 5 sprinters en er 4 op de bank zetten vanaf er wat hoogtemeters op het einde van het parcours in zaten. Maar zo simpel wordt het deze editie niet.