Het beste is om bij sprints altijd dezelfde kopman te gebruiken (tenzij hij echt onderpresteerd of uitvalt). Ik heb zelf vroeger en ook al vaker van anderen meegemaakt dat je bvb volgende doet:
Etappe x: Philipsen kopman (Pedersen wint)
Etappe y: Pedersen kopman (girmay wint)
Etappe z : girmay kopman (Philipsen wint)
De kans dat je kopman vaker top 5 rijdt dan iemand anders is meestal ook wel groter. (Pech daargelaten)
Ik hoop dat ik het begrijpbaar / duidelijk heb uitgelegd ...?
Dit is het dus. Als er een de beste is moet je steeds die kiezen, of hij nu wint of niet. Als Jan en Piet gelijkwaardig zijn (Philipsen en Pedersen? Zijn die momenteel gelijkwaardig?) dan maakt het helemaal niet uit wie je kiest. Je kan dan gerust switchen.
Daarin volg ik je, maar als je elke dag switcht dan kan je ook elke dag de tweede hebben, terwijl als je elke dag dezelfde hebt, heb je wel 1ste, 2de, 1ste, 2de, 1ste, ...
(In t geval Philipsen - Pedersen bvb als ze telkens de plekjes 1 en 2 verdelen)
Ik volg deze tip. Vanuit mijn ervaring: zet altijd de grootst mogelijke favoriet voor de etappe als kopman. Dat zal de meerderheid doen, maar zal wel het meeste opleveren. Zeker met deze generatie renners: de grote toppers doen heel vaak mee voor de prijzen in de koersen waar ze favoriet voor zijn (we zijn verwend) Een schaduwfavoriet nemen is een grote gok. Als het lukt is het leuk, maar als het niet lukt heb je meestal geen top 5. Met die toppers heb je dat wel.
Voorbeeld etappe gisteren: ik dacht dat het een vlucht ging zijn die voorop ging blijven. Alleen zijn er minstens 25 kanshebbers die dergelijke rit vanuit de vlucht kunnen winnen. Ik laat dus Pogi bewust als kopman staan omdat ik weet dat die nog van achter uit kan meedoen. Gisteren draait dat extreem positief uit, maar vaak haal je dan nog plaats 4 of 5 met dergelijke kopman.
Even gewoon een ervaringstip:
(Uiteraard doe je ermee wat je wil ;) )
Het beste is om bij sprints altijd dezelfde kopman te gebruiken (tenzij hij echt onderpresteerd of uitvalt). Ik heb zelf vroeger en ook al vaker van anderen meegemaakt dat je bvb volgende doet:
Etappe x: Philipsen kopman (Pedersen wint)
Etappe y: Pedersen kopman (girmay wint)
Etappe z : girmay kopman (Philipsen wint)
De kans dat je kopman vaker top 5 rijdt dan iemand anders is meestal ook wel groter. (Pech daargelaten)
Ik hoop dat ik het begrijpbaar / duidelijk heb uitgelegd ...?
Je(ver)gat Gaviria ;).