In de Tour , en de 3 weken durende manager ,gebeurt er elke dag iets ,vandaag wint Girmay en de volgende sprint is het Philipsen die wint .Als je steeds teleurgesteld bent omdat er iemand valt van je ploeg dan kan je beter niet meedoen .Dat is topsport ,we hebben nog steeds geen glazen bol ,vandaag Alpecin pech,MVDP pech en die val in het peleton met Japie ,dat is nu eenmaal zo.
Inderdaad, een super sympathieke kerel en heel goed voor het Afrikaanse wielrennen, als wielerliefhebber kan je geen mooiere sprintwinnaar bedenken (buiten mss Cav voor die 35 al ben ik nu niet de grootste Cav-fan)
Geen paniek, ik sta ook nog nergens maar we zijn nog maar net begonnen. Morgen weer een heel andere etappe. Kijk zondagavond waar je staat, dan hebben we vanalles gehad.
De eerste ritten hebben verrassende winnaars opgeleverd. Die hebben is wat geluk maar er zijn toch nog geen verwachte namen serieus door de mand gevallen op de eerste 2 dagen waardoor je tourmanager al om zeep is. Er waren genoeg mannen in top 10 de afgelopen dagen die door veel mensen gekozen zijn.
Natuurlijk treft dit ongeluk jou persoonlijk nog het meeste. Tim Krabbé schreef het al in 1978: "Ik ben de enige renner in de geschiedenis wiens pijn ik ooit heb gevoeld, dat maakt mij toch wel tot een bijzonder iemand". Toch kan ik je aanraden om wat sympathie te voelen voor de renners die gevallen zijn, die de pech echt ervaren, niet kunnen sprinten na hier zo lang naartoe gewerkt te hebben, misschien zelfs een grote droom uiteen zien spatten; terwijl jij wat internetpunten bent kwijtgespeeld in een gratis spel.
Als je die 3 op je bus zet met slechts 2 sprinters in je team vraag ik me toch af hoe je team opgebouwd is? Hier zaten Roglic, ayuso, Almeida en Rodriguez op de bank vandaag en zelfs m'n stomme 2 mljn opgesteld ...
Je hebt gewoon helemaal gelijk. Roglic,Ciccone en Bettiol hadden naast Williams moeten staan, toch zeker achteraf gezien...Naar plaats 8645 geduikeld...
Even over het team van Pogacar, Vandegoor en Nys hadden het er al over in hun podcast dat er weinig mannen waren voor het vlakke werk en veel voor de bergen. Gaat dit ervoor zorgen dat de vlucht vaker weg zal blijven, omdat ze meer ruimte krijgen op het vlakke?
Ayuso is niet top,gaat puur in de bergen gebruikt worden,A.Yates is de eerste luitenant,dan Almeida en dan pas Ayuso dus Politt begint eraan dan Soler ,Sivakov en dan Ayuso
Ik lees op idl dat Marijn VDB zich vandaag niet mag mengen in de sprint wegens alle ballen op geel van Carapaz. Sneu voor VDB en bij uitbreiding de wielermanagers die hem in hun team hebben..
Nu dat we het forum terug op niveau te krijgen ,wat denk je voor morgen de eerste bergetappe? Gaudu? voor de bollen want Bardet en Ciccone staan te dicht.Een rit op 2 niveaus :voor de ritzege en klassementsrenners onderlinge strijd?Of toch GC?
Ken je het liedje :”Duizend terrassen in Rome “ van Bart Kaell .”Je kunt er alleen maar van dromen,miljoenen toeristen in het zuiden ,lekker in het zonnetje wat bruinen enz…Vandaag winnen de Belgen met 0-1 Lukaku in de 90 min.
Zien jullie De Lie winnen of niet. Ik niet omdat een sprint op het BK niet hetzelfde als in de tour en in het verleden gezien dat hij toch problemen heeft positioneren
Ondanks dat ze in de ploeg van Remco in de berichtgeving vanmorgen zeggen dat ze het geel niet echt in de ploeg willen, verwacht ik straks toch dat Remco een kleine extra inspanning zal doen om de gele trui te bemachtigen.
Combatif du jour: Grellier. 🤷🏻♂️
Welke renners zijn er nog gevallen met Jasper? Was uno-x ook betrokken, geen Kristof of Waerenskjold?
In de Tour , en de 3 weken durende manager ,gebeurt er elke dag iets ,vandaag wint Girmay en de volgende sprint is het Philipsen die wint .Als je steeds teleurgesteld bent omdat er iemand valt van je ploeg dan kan je beter niet meedoen .Dat is topsport ,we hebben nog steeds geen glazen bol ,vandaag Alpecin pech,MVDP pech en die val in het peleton met Japie ,dat is nu eenmaal zo.
Girmay: één van de minst gekochte maar meest gegunde renners 🤗 Behalve door een aantal zuurpruimen hieronder dan toch blijkbaar.
Fantastische overwinning van Bini! Ik gun het hem zo hard
2 renners in de top 10. Heel mijn tourmanager nu al om zeep. Hopelijk kan ik morgen veel plaatsen goed maken Heeft iemand nieuws Cavendish.
Altijd die valpartijen aargh. Philipsen er ook weer bij. Tour is om zeep voor mijn ploeg
Even over het team van Pogacar, Vandegoor en Nys hadden het er al over in hun podcast dat er weinig mannen waren voor het vlakke werk en veel voor de bergen. Gaat dit ervoor zorgen dat de vlucht vaker weg zal blijven, omdat ze meer ruimte krijgen op het vlakke?
Ik lees op idl dat Marijn VDB zich vandaag niet mag mengen in de sprint wegens alle ballen op geel van Carapaz. Sneu voor VDB en bij uitbreiding de wielermanagers die hem in hun team hebben..
Nu dat we het forum terug op niveau te krijgen ,wat denk je voor morgen de eerste bergetappe? Gaudu? voor de bollen want Bardet en Ciccone staan te dicht.Een rit op 2 niveaus :voor de ritzege en klassementsrenners onderlinge strijd?Of toch GC?
Ken je het liedje :”Duizend terrassen in Rome “ van Bart Kaell .”Je kunt er alleen maar van dromen,miljoenen toeristen in het zuiden ,lekker in het zonnetje wat bruinen enz…Vandaag winnen de Belgen met 0-1 Lukaku in de 90 min.
Zien jullie De Lie winnen of niet. Ik niet omdat een sprint op het BK niet hetzelfde als in de tour en in het verleden gezien dat hij toch problemen heeft positioneren
Extra bijkomstigheidje vandaag:
Wie staat vanavond in t geel?
Pogacar
Evenepoel
Vingegaard
Carapaz
Hopelijk all in for Belgium ,Phillipsen in de Tour en de Rode Duivels tegen Frankrijk winnen