Capiot meent dat hij zich niet gewoon kan laten uitzakken, maar dat gebeurt zo vaak in een lead out. McLay deed het ook nog eerder deze week. Ik vraag mij af wat Van Gils had moeten doen volgens degene die menen dat hij in fout was. Bijna elke massasprint tot nu toe lag de ruimte op links, ook nu lag die daar. Van Gils wil De Lie daar brengen, de ruimte was er nog tot anderhalve seconde voor hij daar passeert. Of de duw echt nodig was om in evenwicht te blijven, daar kan je over discussiëren, maar wat Capiot doet is toch gewoon gevaarlijk?
Ik vind dat Capiot niet in de fout gaat, hij was aan het einde van zijn lead-out en laat zich, zoals het moet, uitzakken langs de hekken. Van Gils duikt hierbij in een gaatje die er niet meer is.
Dat hij zich op de kant zet en laat uitzakken is normaal. Alleen hij doet hij dit precies in fases waardoor Van Gils denkt dat hij er tussen kan. Maakt hij in 1 keer ostentatief die beweging dan is er geen probleem, volgens mij. Het blijft gewoon een erg ongelukkig incident waar beide partijen zaken anders hadden kunnen aanpakken.
Ik heb ook gekoerst en als ik van Gils was zou ik ook t zelfde gedaan hebben ... Zo heeft iedereen zn mening. Maar zeggen dat er geen gat was is toch wel met oogkleppen kijken vind ik. (Zie foto hierboven)
Dit is een statische maar geen dynamische analyse. En achteraf analyseren is altijd makkelijk. Het is op dat moment in een split second keuzes maken aan 60-70 km/u.
Er zijn er genoeg'zoals Cees Bol(zie interview) die menen dat de actie van Capiot niet zo slim was. Capiot had moeten blijven trappen en niet langzaam de deur moeten dichtdoen.
Dat capiot had moeten blijven trappen is het enige dat je hem idd een beetje kan verwijten, maar toch blijft het vooral een ongelukkige samenloop van omstandigheden waar vooral van gils schuld treft, zijn interview maakt het jammer genoeg nog erger …
Toon interview was niet slim, ben sowieso geen echte fan van de persoon Vangils. Het gat waar Vangils op het laatste doormoest was klein omdat Capiot het klein maakte. Capiot had geen idee waar Vangils zich bevond of vond hat hij Vangils op deze manier mag afstoppen.. Capiot keek links had moeten zien dat daar geen plaats was . Hij had (achteraf natuurlijk) iets aan de kant gaan voor Demaré en de rest links en rechts moeten laten passeren. Achteraf gewoon een race incident waarbij beiden lessen uit moeten trekken. Misschien moeten de regels voor het laten afzakken moeten worden aangescherpt/beschreven
Capiot meent dat hij zich niet gewoon kan laten uitzakken, maar dat gebeurt zo vaak in een lead out. McLay deed het ook nog eerder deze week. Ik vraag mij af wat Van Gils had moeten doen volgens degene die menen dat hij in fout was. Bijna elke massasprint tot nu toe lag de ruimte op links, ook nu lag die daar. Van Gils wil De Lie daar brengen, de ruimte was er nog tot anderhalve seconde voor hij daar passeert. Of de duw echt nodig was om in evenwicht te blijven, daar kan je over discussiëren, maar wat Capiot doet is toch gewoon gevaarlijk?
Ik vind dat Capiot niet in de fout gaat, hij was aan het einde van zijn lead-out en laat zich, zoals het moet, uitzakken langs de hekken. Van Gils duikt hierbij in een gaatje die er niet meer is.
Je hebt het bij het rechte eind ,gisteren ook al medegedeeld ,bij een antwoord op iemand die meende dat Capiot in fout was .