ik pak het dit keer anders aan. Vol inzetten op de kopmannen, en 2M à 3M overhouden voor transfer. Sowieso zijn er veel punten die ik niet ga kunnen pakken. Het is echt gokken dit jaar.
Ik weet nu al dat ik spijt zal hebben van Groenewegen, of VDPoel, of ... maar helaas.
neen, en ook niet nodig. Uit de stats van vorig jaar zie ik dat er maar 4 middenveldmannen waren met meer dan 100 punten. Je moet dus geluk hebben om de juiste te vinden. Dan kan je beter een extra topper nemen een 1tje van 2M
Natuurlijk is het wel mogelijk om de betere 4M-renner nog in te brengen achteraf, ook met betrekking tot de bergtrui. (vb.Tobias Johannessen, Gregoire)
Dan ga je al wel meteen met dubbele transfers moeten werken en dan zijn ze snel op. Ik ga weer voor mijn vast recept: een degelijk middenveld en enkele miljoentjes overhouden (max 2) om één op één te kunnen transferen.
Al geef ik toe dat het samenstellen van een degelijk middenveld dit jaar héél moeilijk is wegens een overschot aan mogelijkheden.
Dubbele wissel is niet nodig als ik vb. Roglic (die misschien letterlijk uitvalt) of een dure sprinter zou wisselen na 1 week voor een renner van 4M die op dat moment goed rondrijdt in de bolletjestrui.
Dan zou ik op dat moment ook extra budget hebben zoals jij aangeeft voor mijn volgende wissels.
Voorlopig heb ik weinig renners van 3-4-5 miljoen, alleen 'vaste' waarden Coquard, Almeida en man voor het openingsweekend Bettiol.
Mijn tactiek is om te starten met de duurdere AK-mannen en 6 dure sprinters(Coquard incl) en dan vooral mijn ploeg aan te vullen met 2M-renners/aanvallers (waar je natuurlijk wat geluk moet mee hebben).
Zodoende heb ik bijna geen renners van het middenveld (4 en 5M), terwijl er daar wel heel veel goede renners zitten natuurlijk. Door wat meer duurdere renners te kiezen ipv middenveld, zou ik met mijn transfers wel meer mogelijkheden hebben volgens mij.
Ik heb dezelfde tactiek, maar twee andere namen. Coquard heb ik wel, met daarbij nog Gee en Lazkano. Er zijn veel goede middenvelders dit jaar, maar spitsen zijn makkelijker te transfereren.
Een goede middenvelder kan inderdaad het verschil maken, maar dan moet hij wel scoren. En een goal van een middenvelder voorspellen is doorgaans moeilijker dan die van een spits.
Als Eckhart Eigentor alsnog een plekje krijgt bij Bora, dan klik ik hem er meteen in.
Gee en Lazkano zijn wel mannen die eventueel met vluchten (en daarbij mooie punten)nog een behoorlijk AK kunnen rijden, maar als ze in de meeste bergetappes vb.13de en 15de worden brengen ze op het einde misschien minder op dan vb. vorig jaar Healy in de Giro of Denz in de Tour(ritzeges); dit jaar kan dat evengoed Bettiol en een klein 2M-tje worden😀
Start je ook met Wout als 6de sprinter in jouw team?
ik pak het dit keer anders aan. Vol inzetten op de kopmannen, en 2M à 3M overhouden voor transfer. Sowieso zijn er veel punten die ik niet ga kunnen pakken. Het is echt gokken dit jaar.
Ik weet nu al dat ik spijt zal hebben van Groenewegen, of VDPoel, of ... maar helaas.
Als 4M ook nog middenveld is dan denk ik van wel ja.
Voorlopig heb ik weinig renners van 3-4-5 miljoen, alleen 'vaste' waarden Coquard, Almeida en man voor het openingsweekend Bettiol.
Mijn tactiek is om te starten met de duurdere AK-mannen en 6 dure sprinters(Coquard incl) en dan vooral mijn ploeg aan te vullen met 2M-renners/aanvallers (waar je natuurlijk wat geluk moet mee hebben).
Zodoende heb ik bijna geen renners van het middenveld (4 en 5M), terwijl er daar wel heel veel goede renners zitten natuurlijk. Door wat meer duurdere renners te kiezen ipv middenveld, zou ik met mijn transfers wel meer mogelijkheden hebben volgens mij.
Jullie ideeen hierover?
Met Thielemans moet dat wel lukken