Er zijn nu toch al een aantal RMT's gepasseerd en het valt op: de ploegen zijn veel diverser dan bij de Giro. Heeft natuurlijk te maken met de samenstelling van het peloton: veel meer valabele klassementsrenners, potentiële rittenkapers,...
Ik heb ook de indruk dat je nu meer geforceerd wordt om harde keuzes te maken dankzij de prijszetting.
Waarschijnlijk heeft ook de nieuwe terughoudendheid om black horses te delen een invloed. In ieder geval: ik vind dit wel nice.
Helemaal akkoord met TapCraen!
Het belooft een zeer interessante manager te worden, gezien het waanzinnig sterke deelnemersveld en de gevarieerde etappe-profielen. Enkel al de top 5 voorspellen (buiten Pogi en (wrs) Vingegaard) lijkt me onmogelijk: Evenepoel? Roglic? Ayuso? Almeida? Thomas? Bilbao? Yates x2? Arendsman? Pidcock? Idem met de aanvallers: onmogelijk aan te beginnen. Zeer fijn is dit! Een goed uitgekiemnde en gebalanceerde ploeg is belangrijker dan ooit, beste forum vrienden!
Veel succes beste strijders, en LETS GO!
We zijn nog een paar duizend RMTs verwijderd van de vorige edities dus best nog geen conlusies trekken inzake diversiteit.
De ervaring leert dat naarmate het RMT aantal stijgt de ploegen harder op elkaar beginnen te lijken, maar er is heel veel keuze in de tdf dus dat helpt hopelijk ook wel wat voor de diversiteit (al apen er veel gewoon na vrees ik).
De mannen zullen eindelijk worden onderscheiden van de jongetjes nu.
(3 weken later: sjasfriet op positie 10.000 - huilend)