Nooit gedacht dat ik eraan zou twijfelen om WVA in mijn team te klikken. En nu gebeurt het toch.
Twijfelen is trouwens zwak uitgedrukt. Een totale breinblokkage is een juistere diagnose. Ik kan aan niks anders meer denken. Dat wil wat zeggen met een EK waarin de Belgen onregelmatiger spelen dan de treinen rijden.
Ik kan misschien overdrijven, maar in mijn kop is WVA erin of niet dé sleutel tot de poort naar de managerhemel. Of die naar de achterdeur van de hel, waar onfortuinlijke managers gekweld zullen worden met de taak om elke dag 10 volledige wielermanagerploegen samen te stellen, waarna Satan himself ervoor zorgt dat de gegevens niet opgeslagen worden.
Gaat Wout knechten en een vandepoelleke doen richting de Spelen? Of gaat hij zich volledig smijten en pakken wat er te pakken valt, inclusief ereplaatsen in de sprint? Benadert hij zijn topconditie of lopen zijn benen Fabiosgewijs leeg op de eerste de beste brug?
Voorlopig staat hij erin, ten koste van een vijfde klassementsman. Maar zou ik niet beter Carlos of Simon erin zwieren?
Dat het maar rap zaterdag is. Wellicht is de spijt om een verkeerde keuze draaglijker dan deze allesverslindende onzekerheid.
Net dezelfde twijfel over Van Aert heb ik ook al enkele dagen...(maar deze post is mooier opgesteld dan ik hem wilde/kon maken over dit topic!)
Voorlopig staat hij in mijn team, omdat er de eerste 13 etappes toch verschillende mogelijkheden zijn voor Wout(als hij natuurlijk zijn normale vorm haalt). De eerste 2 ritten zullen heel lastig zijn voor Wout, maar je weet nooit hoe de koers zal verlopen...
De gravelrit, de tijdrit(ten), massasprints,.. hij zal toch die eerste week al een rit willen winnen, waarna hij eventueel nog extra drive zou kunnen krijgen om er nog eentje bij te doen.
Veel hangt natuurlijk af van zijn aandeel om Vingegaard bij te staan, maar door het inbrengen van Lemmen (geen Kooij) zal hij ook wellicht in de sprintritten (vlak en lastig)zijn kans kunnen/mogen gaan(zoals Titus hier ook al benoemde).
Als ik Van Aert toch nog zou eruitdoen(voor de deadline), zou ik wel geen AK-man zoals Rodriguez of Yates erinzetten, want die brengen wellicht de meeste punten op de laatste 8 etappes; dus die kan je er eventueel als transfer nog inbrengen.
Mijn grootste twijfel is op dit moment om toch Wout en een 2M-renner eventueel morgen nog in te ruilen voor 2 types die ook vooral zullen scoren in die eerste ritten (Pidcock, Van Gils, Aranburu, Gee,..)
Ik begrijp de wielerliefhebbers van België,ik zal jullie duidelijk meedelen ,Wout is niet in de conditie die hij wil hebben bv. Een Wout in topvorm kan kiezen welke rit hij wint, nu is dat anders,hij moet keuzes maken en daar is de gravelrit een zekerheid.Maar buiten dat hij 2 of 3 ritten wil winnen en dat zal een sprintrit worden ,want de vluchtetappes zijn niet van de poes ,daar zitten steeds 2000 a 3000HM bij en dan moet je dik in orde zijn en gaat hij knechten.MVDP heeft dit mooi verwoord: “Er zit niet veel ritwinst bij,steeds teveel hoogtemeters” en vergeet niet beide gebruiken de Tour als voorbereiding naar deOS toe.
Inderdaad, door Marc zijn argumenten laat ik hem zeker staan, want die eerste sprints, tijdrit en gravelrit wil hij blijkbaar al 2 of 3 keer proberen te winnen.
Als hij dan halverwege zijn punten al heeft opgebracht (en wellicht in dienst gaat rijden van de ploeg en de OS voorbereiden), is Wout ook de ideale transfer voor een goede AK-man van 7M.
Ik zie hem alleen maar rendabel als hij in vorm is én gaat sprinten en daar twijfel ik aan.
In rit 2 zal hij sterke concurrentie hebben en wellicht veel energie moeten steken in de achtervolging na de laatste keer san luca om die verloren 10 (random) seconden in te halen...als ie in de eerste ritten al niet te veel bodyguard moet spelen. In de andere ritten op zijn maat komt hij vdp tegen vrees ik en dan weet je hoe laat het is.
Also: vdp gaat geen 18 etappes knechten en alleen maar blokjes rijden...denk ik :).
Mijn vraag is vooral of hij uperhaupt zal meesprinten, mij lijkt me logisch dat hij geen risico’s neemt en slechts paar keer zal meedoen in een sprint.
Bekijk het positief. Als je Wout niet hebt en hij wint, ben je alsnog blij voor hem. Als je hem niet hebt en hij wint niet ist goed voor je tourmanager
Nooit gedacht dat ik eraan zou twijfelen om WVA in mijn team te klikken. En nu gebeurt het toch.
Twijfelen is trouwens zwak uitgedrukt. Een totale breinblokkage is een juistere diagnose. Ik kan aan niks anders meer denken. Dat wil wat zeggen met een EK waarin de Belgen onregelmatiger spelen dan de treinen rijden.
Ik kan misschien overdrijven, maar in mijn kop is WVA erin of niet dé sleutel tot de poort naar de managerhemel. Of die naar de achterdeur van de hel, waar onfortuinlijke managers gekweld zullen worden met de taak om elke dag 10 volledige wielermanagerploegen samen te stellen, waarna Satan himself ervoor zorgt dat de gegevens niet opgeslagen worden.
Gaat Wout knechten en een vandepoelleke doen richting de Spelen? Of gaat hij zich volledig smijten en pakken wat er te pakken valt, inclusief ereplaatsen in de sprint? Benadert hij zijn topconditie of lopen zijn benen Fabiosgewijs leeg op de eerste de beste brug?
Voorlopig staat hij erin, ten koste van een vijfde klassementsman. Maar zou ik niet beter Carlos of Simon erin zwieren?
Dat het maar rap zaterdag is. Wellicht is de spijt om een verkeerde keuze draaglijker dan deze allesverslindende onzekerheid.
Sorry Marc, maar nu ben je me even kwijt. Ik heb het gevoel dat je me wil afraden om WVA te nemen. Kan ik inkomen.
Maar tegelijkertijd geef je argumenten die me juist in de andere richting duwen:
Gravelrit een zekerheid
Proberen 2 of 3 ritten te winnen
Sprint zeker mee
MVDP ziet het allemaal niet meer zitten door de hoogtemeters...
Nu ben ik nog wanhopiger!
Ik zie hem alleen maar rendabel als hij in vorm is én gaat sprinten en daar twijfel ik aan.
In rit 2 zal hij sterke concurrentie hebben en wellicht veel energie moeten steken in de achtervolging na de laatste keer san luca om die verloren 10 (random) seconden in te halen...als ie in de eerste ritten al niet te veel bodyguard moet spelen. In de andere ritten op zijn maat komt hij vdp tegen vrees ik en dan weet je hoe laat het is.
Also: vdp gaat geen 18 etappes knechten en alleen maar blokjes rijden...denk ik :).
Ik laat Wout thuis… heeft iemand goede argumenten om mij te overtuigen haha?