Zijn eerste tijdrit was niet denderend idd, maar in de Giro bewees hij wel dat hij serieus was progressie heeft gemaakt op dat vlak. Daar eindigde hij trouwens ook voor Tiberi die je aanhaalt (en die er vandaag bijna doorzakte).Een Roglic en Almeida zie ik er nog wel over gaan op kwaliteit, maar de andere AK renners gaan toch een goed plan moeten hebben om 5 min goed te maken op hem als hij er zelf niet doorzakt.
Tiberi is vandaag gewoon met de toppers gefinisht hoor, had het eerst mss wat moeilijk maar is er goed bijgeraakt en in rit 4 reed hij wel zeer goed. Zou persoonlijk wel eerder voor Mas gaan dan Tiberi in die prijsklasse.
U verwijst naar de giro maar daar waren er veel meer overgangsetappes in tegenstelling tot elke dag in de vuelta meer dan 2500 hoogtemeters te moeten verteren. Het zou me straf lijken als O'Connor in bergetappes 12, 13, 14, 15 en 16 dag na dag scherp staat om die 5-6min voorsprong te behouden. In etappe 4 had hij zoals Arendsman zei 1:11 achterstand, en dat was met 1 berg in de laatste helft van de rit. De voorgenoemde etappes zijn nog wat zwaarder, zeker omdat het dag na dag alles geven wordt. Als hij gemiddeld elke dag meer dan 1 minuut verliest wordt top 5 zeer moeilijk en verwacht ik persoonlijk dat hij zelfs net uit top 10 gaat vallen tegen het einde van de vuelta (maar dat is natuurlijk maar een voorspelling).
Maar als Ben zijn rode trui kan vasthouden tot rit 13 pakt, dan krijgt hij vanaf morgen nog 7 keer 20 punten. 140 dus. Plus een paar puntjes van plaatsen in daguitslag, maar dit zal gering zijn. Eindklassement verwacht ik rond plaats 10, dus daarmee wel nog wat extra punten. Nu ik het zo belijki zie ik tiberi of gall die 140 punten extra moeilijk goed maken met eindklassement en plaatsjes, dus is o connor het mss toch waard. Anderzijds is er het risico dat Ben de rode trui al eerder verliest en is hij het toch minder waard...
Wordt een persoonlijke beslissing dus, maar yates moet vervangen worden en Ben is zeker geen verkeerde optie, maar zonder glazen bol is het moeilijk te voorspellen of hij de beste optie is natuurlijk.
Je zei 'we zullen wel zien wat de beste keuze was'. Hopelijk heb je hem toch gebracht, want sinds de etappe dat hij won, reed hij al 360 punten bijeen. En dan moeten er nog 3 etappes komen + eindafrekening.
Hij zal nu in de bergritten gewoon proberen volgen, ze gaan hem niet meer laten gaan. Daar zal hij rond plaats 15-25 eindigen. Als je hem er nu al indoet is het tot etappe 9 waarschijnlijk dat hij rood draagt, 2 keer 20 punten dus (na rit 7 en na rit 8). Zijn die 40 zekere punten een transfer waard, of vertrouw je erop dat hij in rit 8 en 9 tezamen geen 4min51 zal verliezen (rit 9 is enorm zwaar: 3x cat. 1 berg)? Dan pakt hij nog wat meer punten voor rood natuurlijk. Ik zou persoonlijk voor Mas, Gall of Tiberi gaan, aangezien dezen zoals in de vorige bergrit te zien was, wel echt heel goed in orde zijn en op lange termijn naar mijn mening meer punten gaan pakken dan Ben vanaf morgen. (beter in AK + telkens top 10 plaatsen in bergritten tenzij vlucht).
Dus conclusie: Ben heeft het grootste deel van zijn punten vandaag verdiend en nu is het het niet echt meer waard om hem erin te transfereren, tenzij je erin gelooft dat hij rood nog lang gaat houden en hij de bergen met de toppers over geraakt.
Idd, en dat was 1 berg, in etappe 9 zijn er zo 3 na elkaar😬. 1:11 is nu in principe nog niet zó slecht, maar als hij zo in elke zware bergetappe 1 of enkele minuten verliest zal kan hij in AK nog uit top 10 vallen ook. Zeker met een Gall als kopman die goed in vorm is zal de ploeg niet voor Ben werken
Weet niet waar je dat vandaan haalt, maar O'Connor is kopman en Gall heeft een vrije rol binnen de ploeg. Het is maar de vraag of dat zo zal blijven nu O'Connor een straatlengte voorsprong heeft kregen.
Je zegt het hier nu 3x. Eigenlijk was jouw transfer WEL een paniektransfer want niks wees er op dat O'Connor in topvorm verkeerde na een heel zwakke ITT en zwakke eerste bergrit.Als je al O'Connor hebt ingebracht voor Yates was dat eigenlijk een heel zware gok die nergens op sloeg en die wonderwel goed uitpakt. Proficiat!
O'Connor staat nu bij de bookmakers 2e om de Vuelta te winnen, na Roglic maar voor Almeida en Mas.
Als we kijken naar de top-7 van een paar dagen geleden:
-roglic, almeida, mas, van eetveld en landa staan al in mijn ploeg
-riccitello verloor gisteren 5 minuten
-gall moet nu knechten
dus dan wordt het voor een eventuele intransfer al OConnor afwegen tegen Tiberi, die het vandaag lastig had. tja dan ga ik toch voor OConnor.
Ik vrees dat hij een must wordt. Kan zomaar anderhalve week rood dragen en top 5 eindigen. Dus beter nu brengen dan op't einde.
Hij zal nu in de bergritten gewoon proberen volgen, ze gaan hem niet meer laten gaan. Daar zal hij rond plaats 15-25 eindigen. Als je hem er nu al indoet is het tot etappe 9 waarschijnlijk dat hij rood draagt, 2 keer 20 punten dus (na rit 7 en na rit 8). Zijn die 40 zekere punten een transfer waard, of vertrouw je erop dat hij in rit 8 en 9 tezamen geen 4min51 zal verliezen (rit 9 is enorm zwaar: 3x cat. 1 berg)? Dan pakt hij nog wat meer punten voor rood natuurlijk. Ik zou persoonlijk voor Mas, Gall of Tiberi gaan, aangezien dezen zoals in de vorige bergrit te zien was, wel echt heel goed in orde zijn en op lange termijn naar mijn mening meer punten gaan pakken dan Ben vanaf morgen. (beter in AK + telkens top 10 plaatsen in bergritten tenzij vlucht).
Dus conclusie: Ben heeft het grootste deel van zijn punten vandaag verdiend en nu is het het niet echt meer waard om hem erin te transfereren, tenzij je erin gelooft dat hij rood nog lang gaat houden en hij de bergen met de toppers over geraakt.
Gisteravond deze wissel gedaan want het was overduidelijk dat Adem niet in vorm is.
Niet meer wachten