Ik heb even de ritten bekeken en per rit uitgezocht hoeveel % kans een type renner maakt en ik kwam zo uit :
Van de 2100 [ 21 ritten ] punten te verdienen:
705 sprinters
510 Heuvel
760 Klimmers
125 tijdrijders
Dat wil zeggen :
5 sprinters , 4 heuvelmannen en 6 klimmers.
Rekening houdend met de transfers zou het logisch zijn om nog klimmers in te brengen na rit 13 , dus heb ik ook even de berekening gedaan voor de eerste 13 ritten ( eventuele startploeg ) en daarbij kom ik aan :
Van de 1300 [ 13 ritten ] :
600 sprinters
345 heuvel
355 klimmers ( tijdrit incl.)
Dat wil zeggen :
6 sprinters , 4 heuvelmannen en 5 klimmers om mee te starten om dan na rit 13 ( bij het gewone scenario) 4 klimmers nog in te brengen.
ðŸ«
Zonder rekening te houden met transfers kom ik op 5 sprinter, 5 vluchters en 6 AK mannen. Ik houd ook niet teveel rekening met transfers want in een grote ronde kan vanalles gebeuren, met dat nieuwe puntensysteem moet je ook niet echt 4 AK mannen er in brengen imo.
Ook rekening houden met het verschil in puntentelling. Eindklassement weegt minder door, waardoor punten van jongens die strijden om ritzeges meer doorwegen.
Klopt. Echter voor de eerste 9 ritten, start je best met slechts 4 sprinters. Ligt eraan waar je 'de knip' legt. Zoveel mogelijkheden...