Ik twijfel om Roglic te nemen. Roglic heeft heel vaak pech in de Ronde van Frankrijk (valpartijen, lekke banden, inzinkingen). Is het dan niet beter om hem niet te nemen en een andere klassementsman/knecht van Roglic te nemen?
top of page
bottom of page
Altijd nemen. Als hij niet valt is hij top 5 met ritwinst en goede uitslagen in bergen en tijdrit. Als hij wel valt kan je hem 1-op-1 wisselen voor zo goed als iedereen
Red bull geeft je vleugels, ofzoiets
Vlasov en Hindley zullen zeker wel eens voor een rit willen gaan, Roglic heeft enkel in de laatste rit van de Dauphiné teleurgesteld. Hij kost ook meer dus meer ruimte voor transfers als hij dan toch niet presteert. Als je Vlasov gaat omruilen heb je minder keuze.
Als je echt een voorgevoel hebt dat hij Nice niet zal halen, kan je de gok wagen en hem niet nemen, maar dan zou ik persoonlijk voor Rodriguez of Yates gaan en niet voor een andere Bora.
Als je denkt dat Roglic de grond gaat kussen en daarbij zijn lippen zo hard zal verbranden dat hij niet meer voort kan, dan neem je hem best niet.
Ikzelf hou geen rekening met calamiteiten die misschien, eventueel kunnen gebeuren. Ik neem Roglic erbij omdat hij zonder rampspoed altijd wel zijn prijs waard zal zijn. En als hij toch het asfalt gaat opblinken met zijn achterwerk, dan wissel ik hem in voor iemand met een intacte broek en gave lippen.
Als we dat allemaal eens op voorhand moesten weten...