Hoe hebben jullie de eerste week wielermanager gewijs beleefd?
Zelf sta ik tot mijn verassing op een 574ste plek ondanks eerste 2 dagen weinig punten hadden opgebracht.
Mijn gok met De Lie heeft tot nu toe goed opgebracht, daarnaast heb ik ook Groenewegen, Philipsen, en sinds rit 8 ook Girmay ipv Pedersen. (en Coquard als 5e sprinter)
Qua kopmannen heb ik de grote 4 + Almeida. (en Gee?)
En vandaag ook weer geluk met Gee & Aranburu in de goede vlucht.
Enkel teleurgesteld in Waerenskjold, die heb ik op het laatste moment erin geklikt ipv Abrahamssen...
Vorig jaar derde geeindigd. Op heden rond plaats 10.000 aan het sukkelen.
De gok Bennet in plaats van Groenewegen was geen voltreffer.
Vingegaard heb ik ook nog niet maar heeft me nog niet zoveel punten gekost.
Het feit dat Lapeira, THJ, Lazkano en Gregoire nog niet veel scoorden des te meer.
Girmay heb ik denk ik als 1 van de weinigen er niet in getransfereerd.
plaats 210
Hopelijk deze week wat meer punten met Lazkano, Bettiol en Bauhauss... vooral Bettiol is nergens. Ik had een vrij breed middenveld genomen met idee 3 extra klassementsmannen te plaatsen vanaf rit 14. Maar door de " verplichte " pedersen-girmay wissel gaan dit er budgetair maar 2 extra zijn waardoor ik zal wegzakken bij de afrekening te Nice.
Maar 't is toch eens leuk mee te zijn met " den hoop ";)...
88ste
Rond de 4k:
net voor de deadline Abrahamsen gewisseld met Waerenskjold (zo te lezen was ik niet alleen)
Breed middenveld genomen waarvan voorlopig enkel Aranburu presteert ( THJ - Lazkano - gregoir) zullen hopelijk nog punten pakken..
Top 4 van ak + almeida en ciccone presteren goed
Had meer punten verwacht van coquard, wel happy met de lie en transfer mads > binni
plaats 10K; vooral ingezet op de verkeerde sprinters ( Bauhaus - rijdt die eigenlijk nog mee?) en de verkeerde mannen van het middenveld. (Waerenskjold als TT en sprintman pakt verkeerd uit, Mohoric is afwezig)
Net in de top 10k, wel eerste in de minicompetitie maar beduidend slechter dan vorige wielermanagers. Voornamelijk punten gemist door het niet hebben van Evenepoel en Abrahamsen, en Bauhaus die zijn geld nog niet opgeleverd heeft. Ploeg is gefocust op sprinters, Bini ingebracht voor Pedersen, en voor de rest G4 zonder Evenepoel, plus A. Yates en Almeida.
Ga nu wachten tot zaterdag om tranfers te doen, kijken of Evenepoel de eerste aankomsten bergop goed doorkomt (nog niet 100% overtuigd van hem en van SOQ) en daarna Bauhaus, Groenewegen en De Lie/Philipsen eruit te halen voor klassementsmannen.
Waar staan jullie in rangschikking?
Top 100
101 - 500
501 - 1.000
1.001 - 5.000
Ik stond op een bepaald moment 47k maar ben dan heel veel plaatsen gestegen en sta nu rond plaats 11k . Had wel wat meer verwacht van Bilbao maar die zij n ritten moeten nog komen rit 11 is iets voor hem
Met 4k weinig reden tot blijdschap hier.
Ik had in de eerste 'week' meer verwacht van Van Gils, Bettiol en Bilbao. Al is hun rol nog niet uitgespeeld.
Vrijdag voor de itt zwierde ik, na wat reken-en giswerk, den Deb eruit voor Girmay en dan is het best wel ruk als de dag later Pedersen niet meer start.
Het goeie is dat ik nog maar 1 renner heb die uit de race is 🥴.
Vorig jaar 113e, dat zal dit jaar helaas niet verbeterd worden.
Plaats 1820 dacht ik, buiten dat ik Bugaudeau boven Abrahamsen gekozen heb zie ik niet echt gebreken in mijn ploeg momenteel, en burgaudeau zijn ritten komen er pas later aan maar al die bonuspunten van Abrahamsen zijn toch een steek recht door mijn hart 😅. Bij mij staat of valt het toch ook deels door het niveau van wva, ik had hem in rit 7 tot en met gisteren toch redelijk wat punten zien pakken wat dan uiteindelijk niet gebeurd is door zijn slechte benen. Komt hij erdoor dan maak ik veel verschil en als dat niet is dan zal ik wellicht moeten blij zijn met een top 2-3000 op het einde. Er kan natuurlijk nog veel gebeuren vanaf dat de echte bergen beginnen op pla d’adet (in positieve of negatieve zin), je moet ook geluk hebben met de transfers en die liefst perfect timen. Girmay wou ik al wisselen in rit 6 maar Pedersen bleef rijden dus daar ben ik wel wat mislopen maar wellicht bijna iedereen.
2500e, mijn sprinters en 5 goede AK-mannen doen het goed maar geen middenveld zoals Gee, Aranburu, Van Gils,.., dus slechte dag gehad vandaag.(van 1200 gezakt)
Gekozen voor Van Aert en 4 keer 2M-mannen, maar Wout brengt voorlopig niet genoeg op.
Bini gisteren op tijd gebracht voor Pedersen.
Van Aert gaat er wellicht na etappe 13 uit voor Ayuso. Deze transfer zal voor velen die een 7M-sprinter willen wisselen wellicht niet zo gemakkelijk gaan.
635ste algemeen en sinds vandaag nipt eerste in mijn minicompetitie. Zeker niet ontevreden, maar Jasper en Coquard hadden wel wat meer punten mogen halen. Content van Groenewegen en ook wel van De Lie. Girmay erin gebracht voor Pedersen.
Wel een beetje schrik omdat ik gestart ben met alleen de 4 grote klassementsmannen en Gee.
Verrast door de sprintwinnaars. Had niet verwacht dat Cav en Bini de handen in de lucht gingen gooien. Ik hoop dat De Lie ook nog een ritje meepikt en dat Remco het spannend kan houden.
Teveel centjes geïnvesteerd in de klassementsmannen, dus nog niet veel rendement gehaald in de breedte.
Wel 6 van de eerste 7 (geen Vinni) van het klassement in m'n startploeg, dus daar zit t wel snor.
Tegenslag met Pedersen en philipsen (die toch ook niet naar behoren presteert) en Coquard/bauhaus, die toch ook hun niveau niet blijken te halen. Met deze bedenkelijke sprinters kan t ook niet goed lopen na deze eerste week, waar ze veel aan bod kwamen.
Lapeira en van Gils leveren me ook niet op wat ik ervan had verwacht.
Voorlopig op 13k, wat gewoon niet goed is.
Plekje 115 van vorig jaar in de Tour zal deze keer niet gehaald worden.
In m'n minicompetitie op 200pntn van de eerste. Na 6 opeenvolgende overwinningen (tour 22 - voorjaar 23 - giro 23 - tour 23 - voorjaar 24 - giro 24) zal ik de scepter wellicht moeten overdragen aan een van de vrienden :)
Wanneer begint de Vuelta? ;)
Plek 266 hier. Zeet tevreden voor team dat ik op het nippertje nog snel bijeen heb geklikt wegens tijdgebrek. Het ontbreken van Abrahamsen nekt me voorlopig het meeste. Jammer dat ik tip van eigen ploeg hierin niet volgde. Sprinters ben ik tevreden van, enkel jammer dat Pedersen uitvalt en nu iedereen hem massaal inwisselt voor Girmay. Hier verlies ik een voordeel mee. Wel nog geen transfer moeten doen.
Mijn grootste teleurstelling is voorlopig Lapeira. Die heeft toch al enkele ritten gehad waar ik hem wel verwacht had.
Momenteel sta ik 241e. Nooit beter gestaan voor een eerste rustdag. Voorlopig heeft niemand me teleurgesteld in m’n ploeg, buiten de 2 miljoentjes maar daar kan je niet veel van verwachten. Ik denk en hoop dat m’n ploeg een goede balans heeft en ik niet teveel zak qua plaatsen.
1 transfer gedaan: Pedersen -> Girmay
Plaats 10 algemeen momenteel, in grote lijnen niet echt steken laten vallen. Girmay eigenlijk 1 dag te laat ingebracht (waardoor ik zijn 2e plaats misliep) en 88 buspunten tot dusver.
Vandaag Gee gebankt wat me zuur opbrak maar al mijn opgestelde renners konden punten in de daguitslag halen (ik ging van een passievere koers uit met een sprint tot gevolg). Gee zal nu wellicht iedere dag opgesteld worden aangezien hij echt een sterke indruk gaf en ook altijd meedoet voor de finishposities (zijn slechtste daguitslag deze Tour is 38e).
Al bij al dus een zeer geslaagde eerste week voor mijn Tourploeg!
2969 pl,. maar komende begonnen op 28000 en zoveel.Girmay juiste transfer voor Pedersen.
Sta momenteel 31ste met een onvoorbereid team. Enkel mohoric bleek tot nu toe een teleurstelling, maar ik kan niet klagen!
Ik sta momenteel net buiten de top 1000 dus heel tevreden, nog altijd overtuigd van mijn team. Misschien was de 4x4m ietsje te veel en in een ideale wereld had ik bijvoorbeeld 2x 4M vervangen door 5m (Gee) en 3m (Abrahamsen) en was mijn team zo goed als perfect, maar dat is achteraf. Ik hoop dat Lapeira Bettiol en Lazkano nog puntjes pakken voor mij.
Momenteel 1 transfer gedaan; Bini erin voor Mads