Ik heb Pedersen geruild voor Rodriguez ipv Girmay, omdat ik niet verwacht had dat die nog ritten zou blijven winnen, laat staan het groen behouden. Ik kan evt WVA nog voor de rit van morgen slachtofferen voor Girmay, of is dat onderhand te laat? Het alternatief is om de standaard drie extra AK's in te brengen na rit 13 of 16 om 9 van de top 10 te hebben.
Ter info: ik heb momenteel Philipsen, le Coq, WVA en De Lie voor sprinters; grote 4 + Rodriguez en Almeida voor AK. Behalve Waerenskjold en Jegat zijn al mijn middenvelders klimmers, dus bus kan een probleem worden.
Ook Ter info: ik waag liever een gokje dat me veel kan opleveren dan dat ik naamloos top 5000 word.
Girmay gaat moeilijk uit het groen te houden zijn, levert u elken dag 10 punten op en kan nog serieus wat punten opleveren de komende dagen. Heel moeilijk te voorspellen wie de bollen pakt. Een gok is mooi natuurlijk, maar weeg af hoeveel punten die (mogelijke) Bollenman haalt tegenover de waarschijnlijke groene trui
Girmay is zeker geen slechte zet maar als je liever een gokje waagt, zou ik hem niet nemen. Dan zou ik eerder voor de toekomstige bergkoning gaan. Die gaat nog enkele malen top 5 rijden, lopen met strijdlust en ook nog truipunten krijgen.