Adam Yates verloor gisteren anderhalve minuut, denken jullie dat hij nog een rol zal spelen in het klassement? Of is het nog beter om te wachten met wisselen?
Ik zou wachten ,het was de eerste bergrit en dan meteen een onding van 16% tot 20%. Wachten tot dat de echte bergritten aankomen waar ze langere beklimmingen moeten doen aan een lager klimpercentage.
Is op de tour ook minder gestart en nadien er door gekomen. Anderzijds vraag ik me af of zijn vormcurve nu niet definitief naar beneden is omgeslagen en hij beter voor Almeida rijdt.
Het is een beredeneerde gok, indien je de 3 10M renners neemt om nadien een van hen te gebruiken om naar beneden te transfereren moet je deze op een bepaald moment gebruiken. Indien je qua gevoel een goede zaak doet door pakweg van Eetvelt + extra budget te nemen wanneer nog niet iedereen deze heeft dan hangt het ervan af hoeveel extra punten dit oplevert tov iemand die wacht tot bvb rit 17. iig kanhet altijd dat Yates er nog door komt en punten maakt/een klassement schrijft maar dat is het gok gedeelte van de beslissing. Alle punten die je niet pakt door te wachten met een transfer tellen ook mee.
Zoals ik dus zei, Yates transfereren zoals ik gisteren deed is GEEN paniektransfer. Ik zag genoeg in de tijdrit en eergisteren toen hij de andere AK's niet kon volgen
Wachten maar niet te lang wachten, ik geef hem nog 2 bergritten de kans om progressie te tonen.
Ik zou wachten ,het was de eerste bergrit en dan meteen een onding van 16% tot 20%. Wachten tot dat de echte bergritten aankomen waar ze langere beklimmingen moeten doen aan een lager klimpercentage.
Wachten, evenepoel verloor vorig jaar 27 minuten maar won daarna nog 2 ritten
Goh verloor in de eerste bergrit in de Tour 2:42 op POGAČAR dus 2 min op ROGLIČ en gisteren maar 1:30 dus kzou toch nog ff afwachten
Is op de tour ook minder gestart en nadien er door gekomen. Anderzijds vraag ik me af of zijn vormcurve nu niet definitief naar beneden is omgeslagen en hij beter voor Almeida rijdt.
Wachten. Paniektransfer is nergens goed voor