naast Roglic -> Rodi & eerder Pedersen -> Girmay, wil ik mss nog een transfer doen vandaag, maar wie?
Verder heb ik van top 10:
Pogi, Vingegaard, Evenepoel, Almeida & Gee.
Wie er uit
Groenewegen
De Lie
Philipsen (voor A. Yates dan)
Wachten met laatste 2 transfers en verhoudingen afwachten
Wie er in ?
Landa
A. Yates (dan moet Philipsen er sowieso uit nu)
Ciccone
Wachten met laatste 2 transfers en verhoudingen afwachten
Jij moet bijna exact dezelfde ploeg hebben als die van mij. Heb dezelfde 6 top10-renners en dezelfde 4 sprinters die je hierboven opsomt, na dezelfde 2 transfers. En net als jij, twijfel ik over dezelfde transfers.
Naast boven genoemde, heb ik ook nog Pidcock. Dat maakt dat ik voor dit weekend al 7 renners heb met veel potentieel.
Dat maakt dat ik voorlopig neig naar je laatste optie: verhoudingen afwachten en transfers opsparen.
Enerzijds is de angst er wel om dan veel punten te missen, maar anderzijds, als het bvb 2 klassementsdagen worden, lijkt het mij dat Landa/Yates/Ciccone maximaal voor plek 5 strijden. In het allerbeste geval neemt 1 van die 3 dus 2x45 punten (dan moet je al de juiste van de 3 nemen ook).
Philipsen zou ik dus sowieso houden want in het allerbeste scenario, kan hij wel 1ste worden en pakt hij dus al meer punten. De Lie zou ik ook liever houden, want hij geeft mij het gevoel dat de puzzelstukken wel nog eens in elkaar kunnen vallen. Als ik voor de deadline toch nog beslis een transfer te doen, zal het Groenewegen zijn. Buiten zijn uitschieter met 1x winst, vind ik zijn prestaties heel matig. Bovendien moet hij nog 2 serieuze klimdagen overleven, wat ook absoluut geen zekerheid is dat dit hem lukt.
Samenvatting: vanuit dezelfde situatia als jij, twijfel ik nog tussen de 2 transfers opsparen of toch al Groenewegen te vervangen door X. Wss ga ik voor het eerste.