Het idee van sprinters na etappe 16 weg te doen voor klassementsmannen is logisch, aangezien er geen sprintritten meer zijn. Daarom wordt het ook interessant om de groene trui weg te doen, bv. Philipsen of Pedersen. Je loopt 80 punten mis + 5 keer 10 punten, in totaal 130 punten.
Een renner op de 10e plaats in het eindklassement levert 50 punten op en zou dan tijdens de laatste 5 etappes ook 80 punten moeten halen, iets dat me wel haalbaar lijkt, maar het blijft een risico.
Hoe staan jullie hier tegenover?
Nee dat is geen goed idee. Je vergeet in deze berekening de punten van de andere hypothetische transfer mee te tellen. Stel dat je de groene trui houdt, zal je 130 punten krijgen + nog de punten van een 3/4m renner die er misschien ook nog 30-50 scoort via (super)strijdlust, ontsnappingen, etc. Om de groene trui weg te doen zal je vervanger dus meer punten moeten scoren dan de groene trui + punten van alternatieve transfer (bv. een Almeida/Cras/). Dan zou die renner dus al meer dan 150/180 punten moeten scoren. Natuurlijk als deze transfer je toelaat om een Rodriguez/Jorgenson/Yates/Aysuo te nemen die op dat moment misschien op een podiumplek staat is het een ander verhaal, dan moet je idd deze keuze maken.
Geef mij toch maar die 130 punten. Alle andere sprinters mogen weg.
Imo niet nodig om alle sprinters inclusief groene trui weg te doen. max 4 wissels en ik heb 5 dure sprinters in mijn team bijvoorbeeld :) je kan die punten van de groene trui + die punten die je hierboven berekend dan beide optellen ;)