Hopelijk zien we morgen toch wat meer strijd tussen de klassementsmannen, want er staat toch een dubbele "muur van Huy" op het programma. Na de top nog een 15tal km (inclusief afdaling).
Ik wil me niet basseren op de etappe van vandaag om vooropgestelde favorieten weg te nemen en andere toe te voegen, want heel representatief leek de etappe me niet (enkel Lapeira zakt een beetje).
Wat denken jullie, forumvrienden?
Pogacar
Van Gils - Pidcock
Evenepoel - Bilbao - Aranburu
**
Roglic - Carapaz - Gee
*
Lapeira - Ciccone - Jorgenson
Jokers: Bettiol - Bardet
Het zal geel blijven voor één dag voor Bardet ,even terug naar gisteren wat een etappe met grote verschillen.Dat zal vandaag idem dito zijn .Een Gaudu 30 min aan zijn broek .En Van den broek had van mij de etappe mogen winnen voor al het werk dat hij heeft gedaan onderweg,En Vingegaard heeft gisteren geen kopwerk gedaan voor Wout.En wie in het geel? Pogacar, Evenepoel ,Roglic ,Vingegaard of een verrassing w?
Met een beetje geluk gaan we een strijd met open vizier zien tussen Pogacar en zijn uitdagers. Maandag kunnen ze immers uitblazen.
Vooral benieuwd naar Remco. Vandaag ging het alvast goed.
Moet echt aankomst zijn voor Ardennen types, ik zie geen enkele sprinter hier overleven, misschien een wva of vdp nog net wel als ze extreem diep gaan en nog wat rechtzetten na de top. Gregoire mag ook wel eens wat laten zien hier, anders had ik beter een andere 4M genomen 😅.
Ik weet echt niet wie ik best op de bus zet morgen… wat zouden jullie doen?
Wat denken jullie van Mohoric en Lapeira. Zijn dit geen kanshebbers of heb ik het verkeerd?
Ik denk een aanval van pogacar op de laatste beklimming en een groep ak renners rijdt weg met nog een paar punchers en die strijden voor de ritzege
Dit vind ik ergens anders Dat de race van 199,2 kilometer met 1.850 hoogtemeters de wereldkampioen op het lijf is geschreven lijdt geen twijfel. Na een vlakke aanloop van zeventig kilometer verwerken de coureurs zeven klimmetjes. Allemaal kort, de meeste ook steil. Eigenlijk zoals je ze ook in Vlaanderen vindt, alleen dan zonder de kasseien.*** Mathieu van der Poel, Wout van Aert, Mads Pedersen
** Tom Pidcock, Alberto Bettiol, Michael Matthews, Tadej Pogacar
* Christophe Laporte, Biniam Girmay, Stephen Williams, Fred Wrigh
Ik had vooraf vlucht/sprint geschreven en dit zal waarschijnlijk ook zo worden. Over de sprint twijfel ik echt, maar het zit er wel in want er zijn veel platte km's. Types zoals Wout, Pedersen, Jasper,... geraken dan mits mooi ploegenwerk echt wel heelhuids over die heuvel, tricky call dus. Als Pogacar wilt gaan, zullen alle AK'ers er om gaan strijden. Ik moet nog goed nadenken, het zal een last minute gok worden vrees ik.
Wat ik mij afvraag is, kunnen de sprinters morgen sprinten of niet. Ik twijfel vooral om Philipsen op men bank te zetten.