Na de sprintetappe van vandaag gaan we morgen weer de bergen in.
Ik veronderstel dat een groep vluchters voorop blijft, dus zal voor ons weer puntjes "sprokkelen" worden, tenzij die ene juist in je team zit natuurlijk ;)
Je kan niet iedereen in je sterren zetten, dus wees niet boos als ik je favoriet niet noem ;)
Andere inzichten zijn natuurlijk welkom he
Pogacar
Vingegaard - Pidcock - Bardet
Evenepoel - Johannesen - Carapaz
**
Bilbao - Roglic - Ciccone
*
Gee - Rodriguez - Yates
Jokers: Vauquelin - Barguil
Ik zit met een zwaar bank dilemma, Mohoric of Aranburu op de bank? Ik geloof ergens wel in een kansje voor allebei 😅.
Oorspronkelijke plan was om Vingegaard te testen, maar die lijkt nu toch in orde.
Anderzijds lijkt Roglic wat minder, dus ik zie AUE en Jumbo + mss SQS wel rijden om hem op achterstand te brengen. Als Pidcock kan volgen is hij grote kanshebber, maar da's een grote 'als'. Mocht het toch voor de vlucht zijn, gok ik op Johannessen
Aangezien voorlopig niemand tuk is op de gele trui zou ik ook eerder durven gokken op een vlucht met mannen die ver genoeg staan in het klassement. (Halland, Kulset, Aranburu, Wout(?), FDJ,..). Zo kan EF en de sprintersploegen tot aan de tijdrit het vuile werk opknappen.
Veel via via, maar Politt zou tegen de Deense tv hebben gezegd dat ze er vol voor gaan vandaag. Wind op kop op de Galibier dus veel verschil gaan ze hoe dan ook niet kunnen maken, tenzij misschien in de laatste 5 km. Of er dan nog een vlucht ervoor zit blijft gokken. Ik denk het wel want EF gaat het ook niet bijeen houden. Kan Johannessen dalen, asking for a friend.
Ik gok op een vlucht die het haalt vandaag.
Zou dit iets voor Mohoric zijn? Zo'n afdaling moet hem toch liggen. En vorig jaar op de Puy de Dome was hij toch ook goed bergop?
Van de aanvallende klimmers staan de meesten al ver op achterstand. De uitzonderingen zijn Healy, Rui Costa en Powless. Ik verwacht dat EF één van die drie mannen in de ontsnapping stuurt om hen in het geel te zetten. Nu moeten ze anders alle dagen juist aankomen met Carapaz, vechten voor alle boni's en verliest hij hem toch in de tijdrit.
Ze moeten alleen vermijden dat Gee, Romo, Eiking, Onley, etc. niet meeglippen en dan kunnen ze die gele trui vermoedelijk nog wel tot bergrit 11 houden.
Waarom zouden uae en jumbo rijden ze willen het geel niet
Zou Pogacar vandaag alsnog Vingegaard aanvallen? Zo ja, met de slooptechniek van Visma en de laatste 4 km, waar het wat steiler is, de aanval plaatsen? Ik ben benieuwd..
Volgens mij gaan ze een grote groep vluchters met relatief ongevaarlijke renners ver weg laten rijden om zo iemand het geel te gunnen tot ver in de tweede week, zo deden de US postals het bijna altijd.
Morgen: Lazkano
Bardet mag niet in de vlucht,staat te dicht,als de grote niet aanvallen ,dan geef ik Pidcock wel een kans.Maar omdat ze vandaag een snipperdag genomen hebben gaat het toch voor de GC zijn.
Ik voorspel een vlucht
Denk je dat Pogacar gaat koersen, nadat hij vandaag de gele trui om ter hardst af wilde geven? Ik overweeg serieus om een klimmende aanvaller kopman te maken, maar je weet nooit met Pogacar...
"Toch weeral geen vlucht zeker! En als er dan toch een is, dan mogen het alleen die vier uit mijn team zijn" 🤓.
Ernstig: de rit is wat kort voor overlevende (niet te letterlijk te nemen) vluchters denk ik. Hopelijk geen gevaarlijke toestanden.
Vlucht wordt gevormd na 60km.
Op de Lautaret rijden UAE en Visma om het hardst. Vlucht gegrepen.
4km voor top Galibier valt Pogacar aan. Vingegaard countert en komt eerst boven. Pogacar keert terug in de afdaling en wint de sprint.
Bij de achtervolgers rijden Pidcock en Bilbao weg in de afdaling, Pidcock wordt nieuwe witte trui.
Er zal ook nog een subtopper in een ravijn vallen en weggebracht moeten worden met de heli, waarna Adam Hansen op X zal vragen om rit 5 te annuleren.
Ik zou remco meer kans geven dan Bardet