Beste wielermanagervrienden. Ik zit met m'n handen in t haar. Ja, want het lijkt me een moeilijk te voorspellen etappe...
3 scenario's: pure sprint/sterke sprint/vlucht
M'n 'gutfealing' denkt aan een vlucht met daarachter de sterke sprinters, dus een samenraapsel van sterretjes.
Start discussing, want ik wil zeker meerdere meningen horen.
Philipsen
De Lie - Girmay
Van Aert - Van der Poel - Pedersen
**
Lapeira - Matthews - Abrahamsen - Mohoric
*
Van den Berg - Mozzato - Bettiol - Aranburu
Jokers: Laporte / Van Gils
Is deze bank goed? Ik heb vooral twojfels bij Jegat, die lij al is buspunte heeft opgeleverd, en THJ
Bus zo laten?
Lijkt op de rit die asgreen vorig jaar won
Ik vind niet meteen een profiel van de laatste kilometer, weet iemand hier wel meer over? Is dit voor de machtsprinters of toch ook voor punchy types? Ik heb wel ergens gelezen dat de laatste 9 km gewoon recht zijn dus de vlucht moet al heel sterk zijn denk, wellicht dan toch maar een sprint met een gereduceerde groep van 80 man ofzo.
Naam dat ik nergens zie bij geen voorbeschouwing, pidcock? Toch ritjes op zijn maat dit weekend.. kan perfect mee de vlucht in , ineos heeft al niet veel kansen op ritwinst..
Bus zo zetten? Of toch Groenewegen en/of Mohoric in de bus zetten voor Roglic en/of Vingegaard ?
Wat denken jullie van deze opstelling?
Wat denken jullie van coquard, gee, groenewegen, gregoire en almeida morgen?
Zou Waereskjold iets mogen proberen morgen?
Moeilijke rit om op te stellen. De sprinters waarvoor ik koos (Pedersen, Girmay, De Lie, Philipsen en Bauhaus) kunnen dit allemaal aan. De grote 4 van het klassement rijden evengoed top 25 als er wat meer geschift wordt.
Ik verwacht wel dat er nog een aantal ploegen hun zinnen op deze rit hebben gezet. Ik vermoed dat Matje nog een dagje langer gaat wachten om uit te pakken dus ik ga voor sprint van man of 50.
Ik twijfel tussen tobias johannessen en dujardin..
Mag Cav op de bank morgen? 🙄
Veilig om Vingegaard, Roglic, Kulset, Almeida op bank te doen?
Er zijn nog veel sprinters die:
Ofwel al gewonnen hebben en dus weten dat het kan;
Ofwel denken dat ze het kunnen en de kansen zien minderen.
Nog heel wat ploegmaats om te controleren dus. Ik zou durven gokken op een sprint, waarschijnlijk zonder Fabio en consoorten.
Is Gachignard, Jegat, Almeida & Groenewegen een veilige bank?
Ik durf De Lie wel als kopman inzetten hier, maar Philipsen heeft vorig jaar bewezen dat hij dit soort ritten ook wel kan winnen...
Het is sowieso iets voor de klassiekers types
Zou ik roglic banken twijfel tussen hem oliveira en dujardin
Dit wordt voor de eerste keer een beetje gokken wie je op de bank zet denk ik.