Hallo iedereen een fijne rustdag gewenst aan de renners en ook aan jullie natuurlijk voor het kijken van de koers elke dag niet aan mij want ik heb nog geen enkele rit kunnen kijken.
omdat ik op vakantie en het uur is hier 6 uur later en ze zenden ook niks uit, en eindigt ook wel heel laat, sta wel op een mooie 88 ste plaats.
mijn vraag is welke renners hebben jullie al indruk zien maken in deze tour ik heb alleen maar de uitslagen kunnen zien en dat zegt ook niet altijd alles over de vorm van bepaalde renners, dus welke renners lijken interessant voor er in te doen voor week 3
Heb al 1 transfer Girmay ipv Pedersen.
Tejay van Garderen laat bij NBC Sports weten dat hij moeite heeft met de visie van Evenepoel en Pogacar. "Ze kijken naar een rivaal als een mogelijke bondgenoot: ik snap dat niet. Als Remco en Tadej tijd wilden nemen, konden ze mee in de vlucht gaan met Van der Poel en Girmay", zegt de Amerikaan over de gravelrit.
Uae rijdt zeer sterk. Vooral Pogi, Ayuso en Almeida. De 2 knechten zijn gewoon ook steady top 10 kandidaten. A. Yates is niet slecht, maar volgt daar wel achter.
Remco staat scherper dan ooit heb ik de indruk. Die imponeert echt.
Landa is ook goed!
Roglic hangt er zo wat aan. Toont niet echt mee te kunnen met de andere groten. Zat tijdens het klimmen achteraan de groep van de huidige top 8. Ook gisteren de enige van de grote 4 die telkens moest "lossen"
Vingegaard is een lafaard. Had hij bvb gisteren meegewerkt stonden de 3 groten 3 minuten los van de rest. Door zijn lafheid lieten pogi en Remco zich gewoon terug uitzakken. Hij is wel uitzonderlijk goed, gezien z'n aanloop naar deze tour.
Bilbao niet te zien. Buitrago in het klimwerk wel ok.
S. Yates en Mas, Carapaz, Gall en consoorten niet goed genoeg.
Rodriguez heel steady zonder uitschieters. Kan top 5 aan. Pidcock, buiten gisteren, slecht. Bernal niet slecht, maar komt te kort voor de top.
Ciccone lijkt voor een klassement te gaan, want klampt gewoon aan. Z'n aanvalslust is voorlopig nog niet wat het geweest is.
Gee en Jorgenson staan daar voorlopig wel, maar ik denk dat de echte bergen teveel zullen zijn om top 10 te kunnen vasthouden.
Natuurlijk is er nog maar 1 bergetappe geweest, maar dat is zowat wat opviel de eerste week.
Sprintuitslagen zijn wat ze zijn ;) Cavendish, Jakobsen en gaviria zijn altijd de eerste lossers als het bergop gaat
Ik heb geen verrassende naam gezien die er bijzonder boven uitsteekt. Behalve Bini voor het groen.
Mijn gevoel: Remco toont zijn vorm tot het naïeve toe maar gaat in de derde week ergens een patat krijgen. Vingegaard en visma hanteren de meest defensieve catenaccio (maar écht een lélijk lelijke vorm) en het zou me niet verbazen als hij uiteindelijk toch de tour wint, al had ik hem voor de tour geen kans gegeven (staat ook niet in mijn team).
Vingegaard koerst zeer defensief
Abrahamsen als dubbele tralsfer is zeer interresant
Pogacar natuurlijk,Girmay,Evenepoel ,Gee en De Lie en de UAE ploeg op de beklimming van de Galibier ,precies een ploegentijdrit ,Bardet en Frank Van Den Broek de eerste etappe.Phillipsen gediskwalificeerd en Cavendish zijn 35 ste zege. WVA is minder, is het minder positieve nieuws.