Het is nu al de tweede keer dit jaar dat een vlucht de etappe wint.
Waar zijn de klassementsmannen? Waar is de strijd? In plaats van elkaar uit te dagen en te vechten voor de overwinning, lijken ze liever elkaar dood te staren en hopen dat iemand anders de eerste move maakt.
Het lijkt wel alsof de angst om iets te verliezen groter is dan de wil om iets te winnen.
Dit is al de tweede keer dat een vlucht de winst pakt, en ik vrees dat dit niet de laatste keer zal zijn als het zo doorgaat.
Ik denk dat sommige ploegen wel wilden rijden voor ritwinst maar Roglic heeft volgens mij vrij snel aangegeven zich niet top te voelen en met dat vlakke tussenstuk en die kleine schermutselingen is het even te lang stil gevallen in het peloton. Verder rijden sommige ploegen niet wegens iemand vooraan in de groep, een groep van 10 man laten wegrijden is ook vrij riskant omwille van die reden.
Ik verwacht vanaf vandaag echter een normaler verloop van de tdf, het is raar dat 2 keer de vlucht het haalt in een openingsweekend waarin wel 100 man die gele trui wil.
In de bergen wordt het wel anders denk ik?
We hebben gewoon 2 prachtige ritten gezien.
Ik vond het nog een mooi slot eigenlijk
Zo klagen Klaagstok.
Heerlijke etappe
Twee ritten gereden. Ik ga even de eerste 3 van het klassement opschrijven:
Pogačar
Evenepoel
Vingegaard
Dan kan je toch moeilijk zeggen dat er niet gekoerst is.
Yap yap yap …
Ik kan me inbeelden dat ving, rev en rog nog wat verdedigend ingesteld zijn uit onzekerheid. In die zin zou pog alles in brand moeten zetten. Er zijn nog 3 weken te gaan...
Ik vind het zelfs niet verkeerd dat een type Bardet of Vauquelin een rit wint. Als het Gaudu was die won dan bracht ik wel een ander verhaal 😏.
Seg mannen, wat een gezaag hier. Is het echt saai of zat er niemand uit jullie ploegje in de vlucht? Voor een tweede rit in een tour hebben we toch al ferm vuurwerk gezien? Leuke strijd vooraan tussen de kleinere namen die allemaal vechten voor hun eerste tourrit en strijd achteraan tussen de favorieten voor het klassement; ik heb genoten! We kunnen nu ook niet verwachten dat de grote ploegen al het heft in handen nemen alsof we in de derde week van de tour zitten
Inderdaad, wat een grote teleurstelling
Ik ben ook wel teleurgesteld. UAE beste team en beste man en durft if wil de koers niet in handen nemen