Persoonlijk had ik veel meer uitvallers dan transfers dus maar een matig gevoel. Als je geen dagopstellingen meer moet maken ben je er ook niet meer echt mee bezig - en ik zag op het einde veel teams met een volle bus uitvallers. Wat betreft de organisatie valt het me op dat er zeer weinig animo was voor de Vuelta, beide van spelers als van Sporza zelf. Het werd al verschillende keren geconcludeerd - maar wordt het niet echt eens tijd voor wat aanpassingen aan het spel? Ps: ook benieuwd naar de scores van de whatsappgroep spelers.
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Zijn jullie tevreden met de uitslag van de Vuelta?
Zijn jullie tevreden met de uitslag van de Vuelta?
22 opmerkingen
Opmerkingen (22)
bottom of page
Ik ben het eens dat er aanpassingen moeten gebeuren aan t spel, maar ik denk (vrees) dat Sporza nogal koppig is betreffende hun format ...
Het blijft natuurlijk wel toegankelijk voor iedereen op de huidige manier en mijns inziens zijn t ook enkel de "doorwinterde" spelers die op aanpassingen zitten te wachten...
De WhatsApp groep:
Leuke sfeer, veel gelachen en ook serieus gepraat over koers, maar mss de fout gemaakt om mekaar wat (onbewust) op te jutten qua transfers.
We doen gewoon verder met een pronostiek voor het EK en WK met de meeste leden, dus koersmoe zijn we nog niet ;)
Hieronder onze minicompetitie:
Voor mij de slechtste wielermanager van dit jaar na 4 keer in Top 1000 beland te zijn(wat altijd mijn oorspronkelijk doel is).
Vooral P.Sanchez en Kuss waren de tegenvallers van mijn basisteam. Met nog 3M op de bank 2 dagen voor de deadline goudhaantje Castrillo geupgraded naar Mcnulty. (geen geld op overschot om O'Connor er makkelijker in te brengen dus...)
Dus wel heel goed begonnen en halfweg op plaats 79. Tegen mijn basisprincipes in veel te snel beginnen wisselen (Van Eetvelt en Bennett ingebracht), waardoor zelfs een Top 1000 de laatste 2 dagen niet meer is gelukt. Met eindpunten (slechts 6AK-mannen) erbij nog doorgezakt tot 3500.
Wellicht de wielermanager teveel dit jaar, waardoor mijn geduld wat betreft transfers doen helemaal op was..
Even winterstop zal goed doen en op naar volgend jaar!
Ik denk dat die animo vooral komt omdat het al de 4e manager was dit seizoen en er ook gewoon geen reclame rond gemaakt is (zelfs geen aparte sectie op dit forum) op de lead out en ook praktisch niets op sporza zelf. In de klassiekers volgend jaar verwacht ik wel weer een degelijke opkomst.
Ik ben wel akkoord dat er wel wat aan het spel mag veranderen, maar goed dat zie ik nu niet echt snel veranderen eerlijk gezegd, dus ik doe ook geen moeite meer om er over te discussiëren 😅.
Ik ben uiteindelijk door de eindpunten weggezakt naar plaatsje 1400 of zoiets, maar ik heb het ook niet serieus genoeg genomen en waanzinnig zenuwachtig getransfereerd waardoor ik er op het einde minstens 1 te kort kwam. Als ik Gaudu nog had kunnen zetten in rit 18 dan was ik wellicht rond plekje 500 geëindigd wat op zich een deftig resultaat zou zijn, dus aan mijn startploeg heeft het zeker niet gelegen (wel aan mezelf)😅.
Is goed geweest. Ook al zette ik 2x de ritwinnaar op de bank, toch kon ik na een spannende minicompetitie dankzij Lipowitz nog de eerste plaats pakken. De tegenstand transfereerde iets te vroeg. Plaats 500+ geëindigd, dat is vrij degelijk.
Zowat heel de Vuelta geschommeld tussen plaats 200-500. Uiteindelijk plaats 464 behaald. Wel tevreden mee.
Ik vond de Vuelta persoonlijk wel amusant. Ik had de juiste sprinters, quasi de juiste GC mannen, kon goede transfers doen buiten van Eetvelt, maar bovenal had ik de goede keuzes gemaakt in de goedkope categorie en daarmee vaak de juiste vluchters mee zoals Poole, Castrillo, narvaez en vacek. Dat maakt die vluchters ritten wel interessanter.
Ik ben het eens dat er minder animo was in het algemeen, misschien door het format, misschien door de wielermanager teveel dit jaar, misschien door het Whatsapp groepje dat het hier wat stiller werd. Geen idee, wellicht een combinatie vd 3.
Na een goede Giro en een hele goede Tour was het voor mij een Vuelta om snel te vergeten. Tegenvallende transfers, transfers op het verkeerde moment, uitvallers,... Ik ben uiteindelijk net buiten de top 5000 terechtgekomen. En wat erger is: na 2 keer primus te zijn geweest in mijn minicompetitie, ben ik nu gestrand op plek 4.
Snel vergeten dus, hoewel... Misschien in het vervolg er toch aan denken dat ik niet te snel mag afstappen van mijn goede gewoontes...
Even terug naar juli. Naar gewoonte samen met mijn vader mee gedaan aan de sporza (tour)manager. We deden het beiden goed. Zeer goed zelfs met een eindnotering van +- 300e voor mijn vader en +-580e voor mezelf. De laatste 5 dagen had ik zijn aanpassingen moeten doen aangezien hij door een medische complicatie in het ziekenhuis terecht was gekomen. Vlak voor de Vuelta is hij gestorven. Onwezenlijk, onverwacht. Irreëel dat ik de Vuelta ging aanvatten zonder hem en zonder onze dagelijkse gesprekken daarrond. Toch gedaan. Toepasselijke titel gegeven aan mijn teamnaam en een team aangemaakt. Het team was oorspronkelijk één vol met verkeerde keuzes. Beetje mainstream. Heel snel het geweer van schouder gewisseld en net als velen snel zonder transfers geraakt. Wel de juiste mannen ingebracht, met uitzondering van Van Eetvelt. Elke rit steeg ik in het klassement. Wat uiteindelijk voor een 38e plaats zorgde op het topmoment. Alle vluchters uitgezonderd Pelayo Sanchez bleken de juiste te zijn. We sloten de 21 ritten af als 91e maar vielen nog terug tot plek 340. Geen Lipowitz, geen Skjelmose en geen Groves meer. Toch tevreden. Heel vaak gedacht dat er iemand mee speelde en de vluchters soms mee naar boven trok. Het waren lastige weken maar het spelletje nam me toch terug mee.