De pagina met de statistieken beter kunnen filteren of sorteren (op bv totaal aantal behaalde punten. Een kolom toevoegen met punten/prijs renner.
De data beschikbaar maken in excel. Nu kan je al wel de volledige rennerslijst downloaden. Zou leuk zijn moest deze lijst aangevuld kunnen worden met de stats per renner per koers, of het puntentotaal.
Ik zou graag mijn "geschiedenis" van voorbije jaren/edities zien, ik heb wel een vaag idee van hoe mijn ploegen in het verleden scoorden maar aangezien ik geen screenshots van de einduitslag heb kan ik dit niet opnieuw bekijken. Ik heb voor zover ik weet al mijn ploegen met hetzelfde vrt-profiel gemaakt dus dan zou het interessant zijn om daar evolutie (of net niet) in te zien.
Het is maar een kleinigheidje, voor de rest is het een topspel wat mij betreft!
Op de mini competitie pagina, meerdere mini competities tonen waar je aan deelneemt. Telkens je deze pagina open doet kom je meteen op de ranking van de eerste minicompetitie waar je aan hebt deelgenomen (of toch steeds op dezelfde minicompetitie).
Dit zorgt ervoor dat je telkens van mini competitie moet veranderen om de teams van je tegenstanders te bekijken voor die dag. Om even in stappen uit te leggen:
- Ga naar de minicompetitie pagina
- Open de 2de mini competitie in de lijst
- Selecteer een team om te bekijken
- klik op vorige(browser) om terug naar het klassement te gaan
- Nu dien je opnieuw van minicompetitie te veranderen alvorens je iemand anders in de ranking kan bekijken.
Het is maar een kleine ergernis hoor, voor de rest werkt alles voortreffelijk :)
Spelers belonen voor wanneer een renner minder dan een bepaald "%" gekozen wordt. Dat de punten dan voor bv 25% meer meetellen dan bij een renner die vaak gekozen werd.
Ook een versie maken voor het vrouwen wielrennen. Lijkt me nog veel moeilijker en boeiender. Nu de meeste klassieke wedstrijden ook een vrouwenversie hebben moet dit perfect mogelijk zijn.
Misschien het budget verhogen in zijn totaal. Ik bedoel hiermee om bevoorbeeld het totaal budget op 200 Miljoen of hoger te zetten, maar de renners hun waardes ook. Nu hebben we 21 renners met een budget van 7M. Als het budget hoger is, kan je meer "spelen" met de waarde van een renner. Dan kan je nog een onderscheidt maken tussen renners die dan 15M, 14M, 13M waard zijn.
Het is maar een voorstel, ik vind het in ieder geval goed in elkaar steken waardoor de koers nog intenser beleefd wordt😉.
- de mogelijkheid om renners boven budget en max. aantal van dezelfde ploeg toe te voegen aan je ploeg maar de knop "Update team" disfunctioneel maken. Veel makkelijker om aan je ploeg te puzzelen :-)
- prijsstijgingen en -dalingen na elke wedstrijd
- % een renner geselecteerd werd en een effectief % een renner opgesteld werd voor een bepaalde wedstrijd (dus niet in de bus zit)
- renners sorteren op ploeg, budget, aantal of % selecties, punten gescoord...
- punten voor renner die prijs voor de strijdlust krijgt (indien deze uitgereikt wordt)
Ik vind het soms vervelend dat mijn opstellingen voor sommige koersen overschreven worden als ik een aanpassing doe in een eerdere koers.
Als ik bijvoorbeeld vandaag mijn opstelling maak voor Kuurne, maar morgen mijn opstelling van de Omloop aanpas, dan wordt mijn opstelling van Kuurne overschreven met mijn opstelling van de Omloop.
Dat klopt. Alle wijzigingen worden automatisch doorgetrokken naar de daarop volgende speeldagen. De redenering daarachter is dat het telkens je meest recente inzichten zijn die je wilt doortrekken naar de speeldagen daarna.
Een alternatief is dat je de wijzigingen niet doortrekt. En dan ga je weer spelers hebben die dat wél verwachten. Maar het is zaak om steeds zo kort mogelijk voor de deadline nog eens te dubbelchecken ;-)Wat ook kan: op de Teampagina enkel de opstelling laten zetten voor de eerstvolgende koers.
1) Meer transfers toelaten, maar "boete" bedrag mss verhogen dan.2) Prijzen van renners aanpassen na bepaalde koersen. Nu is het gegeven redelijk statisch en kan ik al transfers inplannen voor de amstel. Als de prijzen van de renners stijgen of dalen na een goede of slechte prestatie, worden echte managers in mijn opinie beter beloond.3) Zijn prijzen voor de dagwinnaars echt nodig? De meesten spelen niet om iets te winnen behalve "bragging rights", maar je kan perfect elke week een nieuwe ploeg maken als het perse wilt winnen. Dit wordt volgens mij een beetje aangemoedigd door de prijzen voor de dagwinnaars.
@Rik Jacquemyn@maeshannes Denk je dat een degressief budget effectief mensen gaat tegenhouden? Want als je voor een specifieke koers een team zou maken, ga je toch sowieso een bus met renners van 2.5M inzetten? De degressiviteit gaat moeilijk te bepalen zijn (denk ik). Want de eerste koersen, waar de degressiviteit nog mild zou zijn, gaat het mensen die echt een specifiek team willen maken niet tegenhouden.
@Fan Arena in zekere mate wel. Je kan dan nog altijd een specifiek team maken maar dan moet je dit doen aan het begin van de competitie. Dan is het gokken wie er in vorm gaat zijn voor LBL, weet je niet wie er net covid had of out door een valpartij... Dat verandert toch al heel wat
@Fan Arena degressiviteit kan je bijvoorbeeld bepalen aan de hand van het gemiddelde. 110M voor 20 renners geeft 5,5M per renner. Je kan dat gemiddelde bijvoorbeeld aanhouden
@Fan Arena een app zou idd leuk zijn maar het werkt idd prima in een browser. Ik zou toch middelen zoeken om de kost te verhogen, lees te investeren, want ik heb de indruk dat dit toch een hinderpaal is voor verdere ontwikkelingen
@Fan Arena Het komt eigenlijk neer op mijn pleidooi voor een degressief budget. Wat mij stoort is dat er naar het einde toe, vooral de Waalse Pijl en LBL (maar ook voor de Scheldeprijs bijvoorbeeld), nieuwe ploegen gemaakt worden met een volledig budget. Je kan dan immers met een vol budget op één speciefieke koers mikken voor het dagklassement. Met 8 renners van 2,5M in de bus kan je dan wel scoren want nog 90M beschikbaar voor 12 renners. De winnaars van het dagklassement van genoemde koersen vorig jaar waren zo'n gevallen. Die hadden namelijk 0 punten in het algemeen klassement voor de aanvang van die koersen. Iedereen kan nu een tweede ploeg maken met een ander email adres en login. Ik vind dit flauw voor de spelers die van in het begin de challenge aangaan om een gebalanceerde ploeg te hebben voor het hele seizoen. Wij kunnen immers op het einde een goede dagklassering vergeten door al de nieuw aangemaakt ploegen. Dit heeft geen invloed op het algemeen klassement, maar bon het gaat toch om de eer om elke koers zo goed mogelijk te eindigen. Ik heb dit vorig jaar al direct bij jullie aangekaart (via chat en mail) en via de @deleadout. Een mooie oplossing voor bovenstaande is dat naarmate men verder in de competitie instapt, men minder budget heeft. Op die manier strijdt men meer met gelijke wapens. Ik vind het spijtig dat er geen ontwikkeling is gedaan in die zin. Vandaar dat ik denk dat het misschien een budgettaire kwestie is ;)
De pagina met de statistieken beter kunnen filteren of sorteren (op bv totaal aantal behaalde punten. Een kolom toevoegen met punten/prijs renner.
De data beschikbaar maken in excel. Nu kan je al wel de volledige rennerslijst downloaden. Zou leuk zijn moest deze lijst aangevuld kunnen worden met de stats per renner per koers, of het puntentotaal.
Ik zou graag mijn "geschiedenis" van voorbije jaren/edities zien, ik heb wel een vaag idee van hoe mijn ploegen in het verleden scoorden maar aangezien ik geen screenshots van de einduitslag heb kan ik dit niet opnieuw bekijken. Ik heb voor zover ik weet al mijn ploegen met hetzelfde vrt-profiel gemaakt dus dan zou het interessant zijn om daar evolutie (of net niet) in te zien.
Het is maar een kleinigheidje, voor de rest is het een topspel wat mij betreft!
Op de mini competitie pagina, meerdere mini competities tonen waar je aan deelneemt. Telkens je deze pagina open doet kom je meteen op de ranking van de eerste minicompetitie waar je aan hebt deelgenomen (of toch steeds op dezelfde minicompetitie).
Dit zorgt ervoor dat je telkens van mini competitie moet veranderen om de teams van je tegenstanders te bekijken voor die dag. Om even in stappen uit te leggen:
- Ga naar de minicompetitie pagina
- Open de 2de mini competitie in de lijst
- Selecteer een team om te bekijken
- klik op vorige(browser) om terug naar het klassement te gaan
- Nu dien je opnieuw van minicompetitie te veranderen alvorens je iemand anders in de ranking kan bekijken.
Het is maar een kleine ergernis hoor, voor de rest werkt alles voortreffelijk :)
Spelers belonen voor wanneer een renner minder dan een bepaald "%" gekozen wordt. Dat de punten dan voor bv 25% meer meetellen dan bij een renner die vaak gekozen werd.
een chatfunctie voor de minicompetities!
Ook een versie maken voor het vrouwen wielrennen. Lijkt me nog veel moeilijker en boeiender. Nu de meeste klassieke wedstrijden ook een vrouwenversie hebben moet dit perfect mogelijk zijn.
Misschien het budget verhogen in zijn totaal. Ik bedoel hiermee om bevoorbeeld het totaal budget op 200 Miljoen of hoger te zetten, maar de renners hun waardes ook. Nu hebben we 21 renners met een budget van 7M. Als het budget hoger is, kan je meer "spelen" met de waarde van een renner. Dan kan je nog een onderscheidt maken tussen renners die dan 15M, 14M, 13M waard zijn.
Het is maar een voorstel, ik vind het in ieder geval goed in elkaar steken waardoor de koers nog intenser beleefd wordt😉.
Eerst en vooral bedankt voor dit leuke spel!
Ook de updates zien er goed uit.
Enkele suggesties:
- de mogelijkheid om renners boven budget en max. aantal van dezelfde ploeg toe te voegen aan je ploeg maar de knop "Update team" disfunctioneel maken. Veel makkelijker om aan je ploeg te puzzelen :-)
- prijsstijgingen en -dalingen na elke wedstrijd
- % een renner geselecteerd werd en een effectief % een renner opgesteld werd voor een bepaalde wedstrijd (dus niet in de bus zit)
- renners sorteren op ploeg, budget, aantal of % selecties, punten gescoord...
- punten voor renner die prijs voor de strijdlust krijgt (indien deze uitgereikt wordt)
Ik vind het soms vervelend dat mijn opstellingen voor sommige koersen overschreven worden als ik een aanpassing doe in een eerdere koers.
Als ik bijvoorbeeld vandaag mijn opstelling maak voor Kuurne, maar morgen mijn opstelling van de Omloop aanpas, dan wordt mijn opstelling van Kuurne overschreven met mijn opstelling van de Omloop.
Beloning voor gekozen kopman zou hoger moeten zijn naar mijn mening.
BV verhoging van 50% of 100% (ipv max 25 punten)
1) Meer transfers toelaten, maar "boete" bedrag mss verhogen dan. 2) Prijzen van renners aanpassen na bepaalde koersen. Nu is het gegeven redelijk statisch en kan ik al transfers inplannen voor de amstel. Als de prijzen van de renners stijgen of dalen na een goede of slechte prestatie, worden echte managers in mijn opinie beter beloond. 3) Zijn prijzen voor de dagwinnaars echt nodig? De meesten spelen niet om iets te winnen behalve "bragging rights", maar je kan perfect elke week een nieuwe ploeg maken als het perse wilt winnen. Dit wordt volgens mij een beetje aangemoedigd door de prijzen voor de dagwinnaars.
Laat maar weten wat er kan verbeterd worden! Wij (de makers) volgen mee 👀