Welke drie renners van 5M vinden jullie het meest interessant om te nemen? Capiot, García Cortina, Jungels, Kragh Andersen, Naesen, Teunissen, Vanmarcke, Vermeersch, Wellens, Meeus, Walscheid, Tratnik, ….?
SKA sowieso. Jungels rijdt een vrij uitgebreid programma, dus goeie gok. Idem voor Wellens, niet goed zijn in februari kan goed of slecht zijn, afhankelijk van hoe je 't bekijkt. Tratnik rijdt weinig koersen, maar kan winnen. Teunissen (en Eenkhoorn) valt af te wachten of vertrek bij TJV een bevrijding of instorting betekent. Vermeersch moet zich bewijzen in een ploeg die in veel koersen wrs de kaart Campenaerts of De Lie gaat trekken, niet simpel. Powless is een belangrijke die je mist.
Daar slaag je de nagel op de kop. Welsford, van Uden, Tobias Lund Andresen en Dainese beschikken allemaal over genoeg talent om podium te rijden in de kleinere sprintkoersen.
Helaas is nooit echt duidelijk wie de kopman zal zijn. In het verleden startten ze ook al vaak met 2 of 3 sprinters zonder echte tactiek.
Capiot zou ik niet doen. Die heeft zich geblesseerd aan zijn knie + ik stel me wat vragen bij de samenstelling van Arkea zonder echt uitgesproken kopmannen.
Een Naesen en Vanmarcke rijden veel koersen (10-11). Ze zullen wel een paar top 10 plaatsen hebben en zeker veel top 20.
Als je een risico durft te nemen: Stybar. Nieuwe ploeg, ook veel wedstrijden, ervaring genoeg in de Vlaamse koersen
SKA sowieso. Jungels rijdt een vrij uitgebreid programma, dus goeie gok. Idem voor Wellens, niet goed zijn in februari kan goed of slecht zijn, afhankelijk van hoe je 't bekijkt. Tratnik rijdt weinig koersen, maar kan winnen. Teunissen (en Eenkhoorn) valt af te wachten of vertrek bij TJV een bevrijding of instorting betekent. Vermeersch moet zich bewijzen in een ploeg die in veel koersen wrs de kaart Campenaerts of De Lie gaat trekken, niet simpel. Powless is een belangrijke die je mist.
Eventueel Welsford? Al weet ik niet wie daar de kopman is, hij of Van Uden..
Zelf heb ik momenteel Kragh, Teunissen en Welsford (onder voorbehoud)
Capiot zou ik niet doen. Die heeft zich geblesseerd aan zijn knie + ik stel me wat vragen bij de samenstelling van Arkea zonder echt uitgesproken kopmannen.
Sagan
Kragh Andersen