Ik zal ze maar de grote 3 noemen, gezien hun prijskaartje:
Van Aert, Van der Poel , Pogacar
Wat ik zie is dat praktisch iedereen de grote 3 in hun team heeft (ik ook). Ze nemen veel budget in en rijden "weinig" koersen. Waar ze starten zijn ze natuurlijk wel quasi zekerheden, maar wat als er ene door de mand valt ...
Ze gaan in de 2 monumenten waar ze allen samen aan de start staan toch niet automatisch het podium gaan vullen en de rest degraderen tot figuranten?
En nu komt mijn case: het risico nemen om 1 van die 3 te laten vallen ... Dan komt er veel budget vrij en maak je vooral het verschil met andere ploegen, die ze wel alle 3 hebben. Objectief gezien zal dit verschil natuurlijk altijd in het nadeel zijn van degene die er slechts 2 kiest.
Wat wel een zekerheid is: de grote topfavorieten maken het nooit allemaal waar.
Wie durft het aan?
Ge hebt ze zelf dus ?
Als je kijkt naar de punten van Van Aert en Vdpoel in de voorbije jaren, kan je ze er gewoon niet uitlaten. Pogacar vind ik dan nog het grootste twijfelgeval, zeker nu hij de Strade niet meer rijdt
Ik heb Poga buiten mijn team gelaten, maar heb wel Pidcock en Alaphilippe(voorlopig toch want is toch ook een risicootje)
Ik denk dat ze in de Ronde en op de Poggio de rest eigenlijk wel gaan degraderen tot figuranten zoals jij het zegt, een goede Alaphilippe of Van Baarle zullen misschien ook nog meekunnen
Ik niet haha