Ik twijfel tussen 4 renners van 5M en kan wel wat input gebruiken.
1. Florian Vermeersch
Pro: Denk dat hij na een jaar met hoge verwachtingen ( vooral van de media) en veel druk (UCI punten) dit jaar bevrijd gaat kunnen rijden en er wel eens kan doorkomen. Daarnaast rijdt hij ook een mooi programma van 9 koersen.
Contra: Met Campenaerts en De Lie heb ik nog 2 andere Lotto's in mijn ploeg. Binnen de 4M categorie is Menten ook interessant, maar 4 Lotto's is misschien wat veel van het goede. Zonder Vermeersch kan ik Menten in de plaats van Van Uden (waar ik minder vertrouwen in heb) zetten. Daarnaast is 1 van mijn 2 pro's gebaseerd op een vermoeden, en dus een vrij grote gok.
2. Jordi Meeus
Pro: Hij is duidelijk in vorm, met 4 podiumplaatsen op 8 koersen tot nu toe. Hij weet zich ook meestal goed te plaatsen in de sprint. Met 9 koersen op het programma, waaronder de belangrijkste sprintklassiekers, kan hij ook opleveren.
Contra: Hij mag dan wel 9 koersen rijden, hij moet er vaak heel vroeg af. Gaat hij dit jaar eindelijk de nodige fond gekweekt hebben voor het Vlaamse werk?
Binnen mijn team heb ik redelijk wat sprintgeweld momenteel (al zijn er ook enkele allrounders bij): Milan, Philipsen, Waerenskjold (dat wordt de nieuwe Morkov, zoals hij als lead-out mee top 10 kan rijden), De Lie, Dekker, Van Uden (of Menten) en Malucelli. 8 "sprinters" lijkt me te veel van het goede en zorgt voor een te dunne spoeling richting heuvelklassiekers lijkt mij (heb momenteel maar 5 renners die ik voor zowel Vlaanderen als Ardennen kan gebruiken).
3. Tim Wellens
Pro: Een mooi programma van 8 koersen met zowel Vlaanderen als Ardennen en extra punten van Pogacar (die zal wel iets winnen zeker). Hij geeft tot nu toe ook een heel goede indruk als tophelper. De nieuwe omgeving lijkt hem ook deugd te doen, en er is geen druk meer om kopman te moeten zijn. Met hem erbij kan ik 6 van mijn beginpionnen gebruiken voor de Ardennen.
Dit lijkt me overall de meest interessante optie omdat ik dan ook (zoals eerder vermeld) Menten kan zetten in plaats van Van Uden.
Contra: Als helper is er altijd de kans van vroeg te moeten afhaken, en dan heb je nooit punten als Pogiboy niet scoort. Maar op zich zie ik dit niet meteen gebeuren en denk ik dat Wellens mee zal kunnen in de finales (zeker in de Vlaamse koersen).
4. Jhonatan Narvaez
Pro: Eigenlijk niet heel veel. Deze is meer gevoelsmatig en uit sympathie. Daarnaast kan hij ook wel een dark horse zijn aangezien hij niet veel zal gekozen worden.
Contra: Heel weinig bekend over zijn programma momenteel. Afgaand op vorige jaren kan het zijn dat hij enkel in Vlaanderen wordt uitgespeeld en niet in de Ardennen (ondanks zijn klimcapaciteiten), wat de spoeling naar half april toe weer verdund. Daarnaast vind ik mijn enige pro veel te veel een "keuze van het hart".
Mijn huidige ranking van deze 4 opties:
Wellens - Vermeersch - Meeus - Narvaez
Wat denken jullie? :)
Ik moet zeggen, met wat ik zonet heb aanschouwd, dat Wellens nog een serieus puntje pro bij heeft gekregen, wat een finish!
Meeus>Wellens>Vermeersch>Narvaez
Meeus wel de goedkoopste sprinter die er dicht bij kan zitten in sprints, vorig jaar was wel apart jaar met al die ziektes, als je toch 4 lottos wil, zou ik toch kron pakken.. 4 lottos voor het vlakke is wat veel..
Ik neem sowieso Meeus mee, goede sprinter en doet ook de kleinere mee.