Voor zij die de laatste uren nog twijfelen tussen deze mannen, even wat voor- en nadelen van de keuze voor één van hen op een rij. Pidcock heb ik er tussenuit gelaten, maar indien je hem niet meer hebt zou ik hem sowieso binnenhalen.
WAAROM WEL?
Gaudu: Reed sterk in Parijs-Nice en Baskenland, goed op een punchy finish, ondanks deelname Madouas aan Amstel en Luik nog steeds de vooruitgeschoven man, haalde reeds goede resultaten in Ardennenklassiekers (3e Luik, 7e Waalse Pijl)
Hermans: Gaf aan zich gespaard te hebben in Baskenland, kan winnen in de sprint van een uitgedund groepje (zie Luik vorig jaar), draagt nummer 21 in Brabantse Pijl, rijdt alle 4 koersen nog
Cosnefroy: zeer regelmatig in Ardennenklassiekers, maakt overal kans op top 5, kopman bij AG2R, rijdt alle 4 koersen nog
Teuns: Vorig jaar winnaar Waalse Pijl, indien goede vorm kan hij overal top 5 halen, kopman
Evenepoel: topfavoriet voor Luik, kan echt het verschil maken indien je nog genoeg transfers hebt
WAAROM NIET?
Gaudu: In de Gold Race maar één keer meegedaan (34e), gaat zeer veel gekozen worden dus moeilijk om met hem het verschil te kunnen maken indien je ver achterstaat (dus je moet eigenlijk 'hopen' dat hij pech heeft)
Hermans: Heeft zich gespaard maar daardoor ook onduidelijkheid over hoe goed hij echt kan zijn, behalve Luik nog geen top 10 gehaald in Ardennenklassiekers (maar hij rijdt ook nog niet lang rond natuurlijk)
Cosnefroy: In de Waalse Pijl en Luik zijn er vaak renners die net wat beter zijn, té offensief koersen kan hem mogelijk duur komen te staan
Teuns: niet direct in vorm, geen sterke ploeg rond zich
Evenepoel: rijdt enkel Luik en indien hij buiten de top 3 valt (wat mogelijk is in een sprint) is een andere renner die meerdere koersen rijdt
ANDERE NAMEN
Indien je nog vier transfers hebt en echt een verschil moet overbruggen, zijn volgende namen mogelijk interessant:
Skeljmose: rijdt enorm sterk dit jaar en heeft een goede sprint, maar Ardennenklassiekers zijn nog een sprong in het onbekende
Ciccone: Klimt beter dan ooit en klopt grote namen, maar rijdt enkel de Waalse Pijl en Luik
Benoot: kan in Amsterl, Waalse Pijl en Luik ver komen, maar moet alleen of in een select groepje aankomen om hoge punten te pakken
Hirschi: rijdt alle vier de klassiekers, maar oogt voorlopig net niet goed genoeg
Martinez: twee keer top 5 vorig jaar in Waalse Pijl en Luik, maar heeft er een matige Parijs-Nice en Baskenland opzitten.
Twijfel over Hermans blijft, vandaag in de groep die spurtte naar de 5de plaats (Zingle) 11de, niet echt overtuigend. Hmmm, ik had gelukkig Cosnefroy die in de laatste rechte lijn nog wegreed van hen en Zingle. Spijtig dat Gaudu niet reed vandaag.
Netjes gedaan!
Ziet er goed uit! Ik overweeg sterk om Higuita te nemen, die heeft mij echt overtuigd in het Baskenland. Alleen is zijn programma nog niet helemaal bekend. Bagioli is ook echt interessant met het uitvallen van Flip en Schmid ziek. Woods heb je niet vernoemd en rijdt meestal redelijk sterk in de ardennen. Echt zo'n oude ervaren rot. Hij toonde laatste weken ook al goede vorm.
Bij de must-haves heb ik bij Gaudu het meest mijn twijfels. Hij was in het Baskenland toch een pak minder sterk dan in Parijs-Nice, en ik vermoed dat ze voor Madouas gaan in de Amstel. Maar aangezien iedereen hem wrs neemt is het risico te groot om hem ook niet te nemen.
Mooie analyse! Bij de andere namen zou ik DFM zeker nooit nemen, Higuita, Bagioli en Schmid om aan te vullen