Voor Wout maakt dit geen fluit uit iedereen heeft die, maar ik had er wel op gerekend dat Valter zich zou moeten wegcijferen en heb hem dus niet gekozen, nu die kopman is kan die ook top 10 rijden en enkelen in mijn minicompetitie hebben hem wel, gesjareld dus.
Ik veronderstel dat zowat iedereen Van Aert heeft, dus puntengewijs maakt het niet héél veel uit. Wie veel subtoppers heeft zal relatief gezien wel meer punten krijgen, aangezien ze allemaal een plaats ops.chuiven
Nooit raar doen of gokken met de kopman. Percentage kans dat het verkeerd loopt veel hoger dan omgekeerd! Het was (denk ik) ooit een van de « do’s en don’ts » van de blog/podcast.
Je zal snel merken dat de winst die je zal maken door überhaupt Valter in je ploeg te hebben in die scenario's al groot genoeg is dat je hem niet tot kopman hoeft te bombarderen om nog extra uit te lopen. Als VDP dan eerst is en zoals je zegt veel mensen hem als kopman zullen aanduiden, dan ben je je winst van Valter in je ploeg te hebben al zo goed als kwijt.Stel:Vdp 1 en kopman: 105ptnValter 6: 28ptnVdp 1: 80ptnValter 6 kopman: 28ptnIn 't eerste geval loop je (andere renners buiten beschouwing) 28ptn uit op iemand met vdp als kopman. In 't tweede geval loop je 3 ptn uit op die persoon.Ok, als Valter wint als kopman loop je nóg meer uit, maar 't is een groter risico.
Ik ben blij dat ik Valter heb
Toch wel spijtig dat ze dit niet voor het weekend aankondigen aangezien ze het blijkbaar al wisten.
Nu bewust geen Valter, Benoot en andere Guerreiro’s aangezien ik genoeg topfavorieten had.
Met wegvallen Van Aert & Turner schiet daar enkel nog Vdpoel, Pidcock & Wellend van over.
Zal koers zijn om snel te vergeten.
Voor Wout maakt dit geen fluit uit iedereen heeft die, maar ik had er wel op gerekend dat Valter zich zou moeten wegcijferen en heb hem dus niet gekozen, nu die kopman is kan die ook top 10 rijden en enkelen in mijn minicompetitie hebben hem wel, gesjareld dus.
Dat wordt een makkelijke kopmankeuze dan 😆
Ik veronderstel dat zowat iedereen Van Aert heeft, dus puntengewijs maakt het niet héél veel uit. Wie veel subtoppers heeft zal relatief gezien wel meer punten krijgen, aangezien ze allemaal een plaats ops.chuiven
Maar wel zonde voor de koers...