Zijn er renners die jullie in het openingsweekend zijn opgevallen of een verassing. Ik noteer een zeer sterke Wellens en van hooydonck die nu geen helper pur sang is.
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Opmerkingen (7)
bottom of page
+ De suprematie van Jumbo natuurlijk - benieuwd of ze dit doortrekken. En natuurlijk hoe andere ploegen dit gaan proberen counteren. De Lie vond ik nog sterker dan zelf verwacht. Die zal in je ploeg moeten komende jaren.
Wellens heel sterk - maar voorlopig levert dat nog niet veel punten op. Begint wel altijd sterk aan het voorjaar en valt dan wat terug. Dus ben benieuwd.
Mohoric en Milan waren beide koersen nadrukkelijk aanwezig. Bijna 2 podiumplaatsen voor Mohoric - dat wordt nog een gevaarlijke klant.
Pidcock lijkt me heel aanvalslustig, hij sprintte zelfs nog voor een 5e plek - ongezien!
Piet Allegaert toch al wat ereplaatsen voor maar 3M.
Rui Oliveira ook nadrukkelijk aanwezig.
Sep Vanmarcke was ook goed mee, die gaat zeker zijn geld waard zijn als hem niets overkomt.
Ackermann was ook beide dagen aanwezig, jammer van de lekke band gisteren.
Stuyven aanvalslustig beide dagen - lijkt me een goede kopman voor Samyn.
-
Lotto als ploeg toch wat teleurstellend.
Idem voor Cofidis. Van Zingle zaterdag had ik hogere verwachteningen. En in KBK probeerden ze zelfs niet.
Quick-Step volledig gebuisd - beide vorm renners en ploegentactiek.
Trentin misschien de meest teleurstellende renner tov vorig jaar
Sagan probeerde wel - maar het zit er echt niet meer in denk ik.
Florian Vermeersch die toch redelijk snel moest afhaken zaterdag en gisteren ook niet top vond ik.
SKA had zaterdag normaal altijd moeten meezijn.
Kwiatkowski had zogezegd dit jaar specifiek op de voorjaarskoersen getrained - maar kon gewoon niet volgen.
Campenaerts veel praatjes, maar kon niet volgen. Zal moeten bevestigen in Samyn.
Cosnefroy had ik zaterdag eigenlijk mee verwacht - geen idee waarom hij zo ver achter zat.
Turgis compleet uit vorm.
Nizzolo had ik in KBK verwacht, maar was onzichtbaar.
Voor de rest was Alaphilippe me natuurlijk opgevallen met winst. Maar dat kon hij niet bevestigen de volgende dag. Quinn Simmons heel aanvalslustig, die gaan we zeker zien tijdens de Strade. Idem met Guerreiro en Valter.
Mijn voorlopige conclusie is dat ik beter 4 jumbo's had genomen 😂. Voor de rest heb ik Wellens niet maar die presteerde wel beter dan ik dacht dus dat is een risico voor mij. Ik verwacht echter dat hij in de strade nog nipt top 10 rijdt en vanaf de kleine rittenkoersen tussenin hoop ik dat die zijn liedje al is uitgezongen 😁.
Mooie samenvatting!
Nog toevoegen dat Rasmus Tiller en Owain Doull van EF mij nog waren opgevallen op de Muur zaterdag. Tiller zie ik nog wel goed scoren in zijn voorlopig 5 wedstrijden die hij nog rijdt.
Doull is een vraagteken wat hij nog zal rijden en wat hij nog kan.
Pollitt is ook een hardrijder die in het Vlaamse voorjaar nog gaat punten pakken ( hij was zaterdag al 7de in Nieuwsblad)