Welke renners zijn jullie opgevallen tijdens deze rittenkoersen? (Ik weet dat Tirreno nog bezig is.) Welke renners hebben volgens jullie positief of negatief verrast? Wie viel tegen? Wie viel op? Voor mij zijn dat:
+ Jorgenson: Die reed vandaag heel sterk, kon mee met de betere grote ronde renners. Ik neem hem zeker mee voor de tour en ook voor de klimklassiekers en de Ronde.
+ Goossens: hij reed ook heel sterk in Parijs-Nice.
- Vignegaard viel toch wel wat tegen of was Pogacar gewoon super sterk?
- MVDP: hij gaf het zelf al aan dat zijn benen niet zo goed waren maar in de klassiekers verwacht ik toch heel wat meer van hem.
Heeft iemand nieuws over Pidcock zijn val?
Geef gerust jullie mening!
Ik heb mezelf beperkt tot de renners die relevant zijn komende weken.
+++
Philipsen: gaat zeker punten opleveren als hij geen pech kent. Had volgens mij geleid tot een totaal ander koersverloop in KBK als hij daar geen pech had.
Pogi: deze man overklast alles en iedereen. Op aankomsten licht bergop is hij voor mij altijd topfavoriet.
++
WVA: lijkt op de juiste moment te pieken.
Merlier: rijdt normaal 2 keer podium deze week met zijn huidige vorm.
Jorgenson: heel sterke prestatie. Zou hem momenteel durven kiezen voor de ardennen ondanks dat hij goedkoop is.
+
MVDP: is me vooral opgevallen met 'goesting'. Hij verbergt altijd zijn goede vorm voor de grote koersen, dus ik maak me zeker geen zorgen.
Alapahilippe: wordt beter en beter. We gaan hem nog op de voorgrond zien dit jaar. Maar ik denk niet dat hij podium haalt.
Pedersen: vorm zit beter dan ooit lijkt me. Hopelijk kan hij afrekenen met zijn wisselvalligheid.
Sheffield: klom makkelijk, lijkt me in heel goede vorm.
Gaudu: bevestigt wederom. Grote kanshebber voor de ardennen.
Powless: rijdt al enkele weken heel goed rond, benieuwd wat hij kan in de klassiekers en heuvelwedstrijden dit jaar.
Kooij: wordt beter en beter lijkt me. Is de ban gebroken met zijn overwinning?
-
Jakobsen: kon alleen zijn wisselvalligheid bevestigen. Als Merlier deze week kan bevestigen zie ik hem zo maar nog vervangen worden op BDP en Scheldeprijs.
Girmay: leek sneller op het vlak, en moeilijker te klimmen. Maar kon niet bevestigen voor mij.
Nizzolo: haalde nergens ereplaatsen en had problemen bergop. Lijkt me onvoldoende in vorm voor de komende koersen (zoals MSR).
DFM: Had ik meer van verwacht deze week. Lijkt zijn plaatsje in mijn team voor de ardennen te verliezen.
Demare: haalde nog ereplaatsen in MSR, maar komt er dit seizoen voorlopig niet aan te pas.
--
De Lie: heeft zelf veel talent en kwaliteiten. Maar presteerde samen met zijn team veel te ondermaats. Toonden zich geen enkele keer op de voorgrond. Gaat zijn programma niet te zwaar zijn voor hem?
Kristoff/Waerensjkold: lijken hun magie en goede vorm van de start van dit jaar volledig kwijt te zijn.
---
Cavendish, iemand hem gezien?
Ik vond flip heel goed rijden deze week..
De klassiekers komen niet in gevaar voor Pidcock; enkel wat schaafwonden (bron: sporza). Vingegaard viel niet zo hard tegen, Pogacar was gewoon superieur, Pogacar won vorig jaar ook van Vingegaard in de Tirreno. Gaudu vond ik echt wel sterk. Daarnaast is Jorgenson één van de betere klimmers geworden. Philipsen sprint heel goed (1x 2e, 2x 1e). Ik twijfel nu ook of het wel de moeite is om Girmay te transfereren, Mohoric lijkt me meer een zekerheid, met heel wat ereplaatsen. Als Girmay MSR ofzo zal winnen is hij het wel waard, maar die kans is klein.
Over VDP pannikeer ik nog niet.
+ Gaudu vind ik terug opvallend sterk. Staat voorlopig zeker in mijn lijstje opties voor ardennen klassiekers.
+Roglic is precies ook terug in heel goede doen, maar rijdt geen klassiekers of tour.
-MVDP oogt idd niet 100% maar ik denk toch dat hij er weer zal staan op de momenten dat het nodig is
-Girmay rijdt wel wat ereplaatsen, maar twijfel toch of hij de 8M (9M voor transfer) waard zal zijn
Alaphilippe twijfel ik nog over, rijdt erg wisselvallend dus moeilijk te zeggen